    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie od mandatu za brak (przy sobie) biletu PKP
    Date: Mon, 10 Dec 2007 11:43:11 +0100

    Dnia Mon, 10 Dec 2007 11:28:42 +0100, Lucash napisał(a):

    > Odpowiem sam sobie by mieć pewność że wszystko zrozumiałem należycie:
    > By mieć pewność, iż moją reklamację odebrali. Poczta Polska spr. w protokole
    > kto i kiedy odebrał list i da mi na pismie odpowiedź => niezbity dowód
    > przyjęcia reklamacji przez PKP.

    Nadal nie rozumiem po co chcesz angażować PPPP do analizy doręczenia Twojej
    reklamacji do PKP. Na obecnym etapie to na pewno nie będzie potrzebne, w
    późniejszym etapie także nie ponieważ zakładam że PKP "przedstawi"
    swoja odpowiedź na Twoją reklamacje, czyli wykaże się że otrzymała od
    Ciebie ową reklamację. tylko że oni nie będą posiadali "skutecznego dowodu
    na doręczenie" Ci tej odpowiedzi.

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA1 z dnia 24 lutego 2006 r.:
    > § 6. 1. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie
    > później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez
    > przewoźnika.
    > § 10. Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym
    > terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

    Uwzględnienie owszem. Ale wyłuściłeś w reklamacji czego oczekujesz
    (anulowania kary w całości, anulowania części kary itp itd.)
    Ja w reklamacji np. do tepsy wnioskuje np. o "zaliczenie na poczet
    przyszłej faktury reklamowanej kwoty xx,xxzł). Wtedy nie muszą mi
    odpowiadać w ogóle :)