    From: "Sewer" <s...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie za działkę przejątą pod drog
    Date: Mon, 28 Nov 2005 14:19:28 +0100

    Użytkownik "IKS" <U...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:dmd8t6$miv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Dostałem ponad rok temu od wojewody pismo że mogę się ubiegać o
    > odszkodowanie za część działki zajętej pod drogę (na podstawie jakichś
    > aktów prawnych Skarb Państwa przejął 1 stycznia 1999 część działek
    > przyległych do dróg publicznych). Napisałem odpowiednie pismo, dostałe
    > odpowiedz że sprawa jest póki co zawieszona i .. należy czekać.

    Urząd Miasta po otrzymaniu decyzji wojewody winien podjąc postępowanie i
    wydać decyzję w sparwie z Pana wniosku.

    > Coś mnie podkusiło i byłem w tym tygodniu w Urzedzie Miejskim i ...
    > okazało się że odszkodowanie mi się jednak nie należy,

    fakt nie należy się

    > gdyż właścicielem tej działki na 1 stycznia 1999 był kto inny.

    decyduje stan prawny nieruchomości na dzien 31 grudnia 1998 r. a nie 1
    stycznia 1999 r i w tej dacie nie był Pan właścicielem

    > Ja działkę kupiłem od poprzedniego właściciela w 2000 roku (razem z tym
    > pasem
    > drogi). W akcie notarialnym mam całą działkę a nie bez jakiegoś pasa
    > drogi (u mnie to około 160 m). Przez wszystki lata płaciłem podatek za
    > całą działkę,

    należy sie Panu zwrot zapłaconego podatku za przejeta nieruchomość

    nawet w pewnym momencie podzieliłem na własny koszt
    > działkę i wydzieliłem także jako osobną działkę ten 160m2 pas drogi.
    > Dla kogo nalezy się odszkodowanie bo cosik zgłupiałem ?

    odszkodwoanie bedzie ustalone na wniosek byłego właściciela - właściciela
    nieruchomoiści na dzień 31 grudnia 1998 r

    Gdzie znajdę
    > akty wykonawcze i przepisy które to regulują ?

    art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające
    ustawy reformujące administrację publiczną /Dz.U. Nr 133 poz. 872 z późn.
    zm./

    --
    z pozdrowieniami Seweryn