  • Data: 2009-07-27 07:20:16
    Temat: Re: Odszkodowanie za brak w dostawach prądu
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 20:15:47 +0200, Marcin napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mój dostawca prądu PGE Dystrybucja Warszawa-Teren Sp. z o.o.. Rejon
    > Energetyczny Pruszków odciął swoich klientów od prądu na 21 godziny (jakaś
    > awaria)

    Parametry jakościowe energii elektrycznej i standardy jakościowe obsługi
    odbiorców oraz sposób załatwiania reklamacji określone zostały w rozdziale
    10 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 4 maja 2007 r. w
    sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego
    Z zapisów w/w rozdziału wynika, że dla podmiotów zaliczonych do grup
    przyłączeniowych IV i V, dopuszczalny czas trwania:
    1) jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej nie może
    przekroczyć w przypadku:
    a) przerwy planowanej 16 godzin
    b) przerwy nieplanowanej 24 godzin
    2) przerw w ciągu roku, stanowiących sumę czasów trwania przerw
    jednorazowych długich i bardzo długich, w przypadku:
    a) przerw planowanych 35 godzin
    b) przerw nieplanowanych 48 godzin
    Tym samym Odbiorcy nie przysługuje bonifikata od przedsiębiorstwa
    energetycznego za jednorazową przerwę w dostawie energii elektrycznej z
    przyczyn uszkodzenia sieci elektroenergetycznej (przerwa
    nieplanowana),która trwała do 24 godzin. Jednocześnie należy pamiętać, że
    nie każde wstrzymanie dostaw energii następuje z winy przedsiębiorstwa
    energetycznego.