eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność › Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność
  • Data: 2020-12-22 14:26:09
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2020 o 14:17, A. Filip pisze:
    > Te 95% skuteczności to czysta marketingowa ściema bez podania
    > _deklarowanego_ marginesu błędu (statystycznego) pomiaru (np. ?3%).
    > Te 95% to podejrzanie "za okrągła" liczba.

    Deklarowany margines błędu powinien być pochłonięty tu. Czyli, jak nam
    wychodzi 97% ? 2%, to podajemy 95%

    > A poza tym kluczowe są dwie kwestie:
    > a) na jak długo szczepionka daje odporność
    > [szczepionki na grypę są tylko na góra jeden sezon grypowy (rok)]
    > b) czy szczepionka będzie chronić przed nowymi wariantami kowid

    Tego, to pewnie nikt nie wie. Nie wiadomo, jak często COVID bedzie
    mutował. Co więcej, ja przez wiele lat się nie szczepiłem na Grypę.
    Potem ktoś mnie namówił i przez kilka lat sie szczepiłem. Grypy może i
    łagodniejsze były. Ale jak w końcu się nie zaszczepiłem na kolejny rok,
    to Grupa była potężna. Potem wróciło do normy, z czego wnoszę, ze jednak
    w wypadku mojego organizmu lepiej polegać na mojej odporności.
    Oczywiście nie wykluczam, ze inne osoby będą inaczej reagować.

    --
    Robert Tomasik