  • Data: 2002-08-06 13:52:18
    Temat: Re: Odpowiedzialność komandytariusza
    Od: "Julia" <n...@n...no-spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > to zdanie jest nieprecyzyjne,
    Mialam na mysli sytuacje, gdy obie kwoty (wkład i suma komandytowa) są
    rowne.

    Przyklad 1:
    Kapitał spolki XYZ - 100.000 PLN.
    Wklad komandytariusza X do społki XYZ wyniosl 10.000 PLN.
    Kwota 10.000 PLN została dla niego określona jako suma komandytowa.
    Ile moze maksymalnie stracic komandytariusz X, jesli zobowiazania spolki
    wyniosa 500.000 PLN?

    > Jezeli jednak suma komandytowa jest niższa niż środki wniesione wtedy
    > komandytariusz odpowiada do wysokości różnicy.

    Przyklad 2:
    Kapitał spolki XYZ - 100.000 PLN.
    Wklad komandytariusza X do społki XYZ wyniosl 10.000 PLN.
    Kwota 6.000 PLN została dla niego określona jako suma komandytowa.
    Ile moze maksymalnie stracic komandytariusz X, jesli zobowiazania spolki
    wyniosa 500.000 PLN?

    Zalezy mi na podstawach prawnych, które w sposob bardziej szczegolowy
    okreslaja omawiane sytuacje.

    Julia