  • Data: 2002-08-06 14:10:27
    Temat: Re: Odpowiedzialność komandytariusza
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie> szukaj wiadomości tego autora

    Julia oznajmił::

    > Przyklad 1:
    > Kapitał spolki XYZ - 100.000 PLN.
    > Wklad komandytariusza X do społki XYZ wyniosl 10.000 PLN.
    > Kwota 10.000 PLN została dla niego określona jako suma komandytowa.
    > Ile moze maksymalnie stracic komandytariusz X, jesli zobowiazania spolki
    > wyniosa 500.000 PLN?

    10.000 pln

> [...]
    > Kwota 6.000 PLN została dla niego określona jako suma komandytowa.
    > Ile moze maksymalnie stracic komandytariusz X, jesli zobowiazania spolki

    nie rozumiem tym bardziej,
    tzn spółka nie ma żadnego majątku,
    komplementariusze nie mają żadnego majątku
    a długi wynoszą 500.000 zł, tak?

    więc komandytariusz straci wszystko, co wniósł do spółki.
    Lecz osoby trzecie nie mogą egzekwować swoich należności z jego majątku.

    Chyba, ze źle rozumiem pytanie.

    > Zalezy mi na podstawach prawnych, które w sposob bardziej szczegolowy
    > okreslaja omawiane sytuacje.

    przecież je znasz :)

    przepisy o spółce komnadytowej i jawnej.

    --
    Zdelegalizować delimitery!

    fanatic OE user