eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamaRe: Odp: reklama
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!agh.edu
    .pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: reklama
    Date: Tue, 11 Feb 2003 22:16:27 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 28
    Message-ID: <r...@z...router>
    References: <b2argk$cdf$1@korweta.task.gda.pl> <b2at8b$cmt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b2au7g$43p$1@korweta.task.gda.pl> <b2augg$lp2$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b2avfk$ct0$1@korweta.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm109.omega141.scvmaxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1044973813 24649 218.186.141.109 (11 Feb 2003 14:30:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Feb 2003 14:30:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:131262
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <b2avfk$ct0$1@korweta.task.gda.pl>, Pio wrote:
    > reklama jest nakierowana na zysk - tym samym wykorzystanie czyjegoś nazwiska
    > narusza jego dobra, a wobec prawa każdy człowiek popularny lub nie jest
    > chyba równy?

    Tak, ale twoja osobista "Kowalskosc" nie jest wyjatkowa i nie jest
    powszechnie kojarzona z toba jako konkretna osoba.

    > (a z jakich to dóbr osobistych Pana Wałęsy skorzystał by ten masarz? )
    > Czy popularność (a raczej znajomość osoby przez każdego Polaka) jest tym
    > dobrem osobistym?

    Tylko posrednio - chodzi tu bardziej o to czy na podstawie tego nazwiska
    w reklamie da sie ciebie zidentyfikowac jako osobe. Jesli padnie "Walesa"
    to wszyscy maja na mysli bardzo konkretna osobe. Jesli Kowalski, to
    bynajmniej.

    > Wobec tego czy badanie statystyczne - pokazujące ile osób w Polsce zna mnie
    > byłoby dla sądu przekonujące?
    > (to ja przejadę się po kraju - zbiorę oświadczenia np 10 000 Polaków że
    > kojarzą moją twarz z nazwiskiem
    > i to już wtedy wygrałbym taki proces?)

    Jakbys przejechal sie i udowodnil ze slyszac Kowalski w reklamie
    skojarzyli to wlasnie z toba to mialbys szanse.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1