    From: "Hajenus " <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    Date: Wed, 27 Oct 2004 10:18:32 +0000 (UTC)

    Rodrig Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

    > Zacząć od ściągnięcia dzieciaków z ulic. Muszą mieć co robić, bo im się
    > nudzi. Zajęcia pozalekcyjne - w szkole, w klubach osiedlowych.
    > Obowiązkowe, ale bez przymusu co do wyboru. Tych z nadmiarem energii - do
    > sekcji boksu. Jak się taki dres nagania na treningu i natłucze w worek to
    > jest duża szansa, że zamiast się szwendać po ulicach to pójdzie do domu
    > odpocząć. Innego do sekcji podnoszenia ciężarów - kadry na olmpiadę trzeba
    > wyłapywac jak najwczesniej. A jak komuś sport nie odpowiada, to
    > popołudniowe warsztaty - np. stolarskie - jak jeden z drugim się dowie ile
> [...]

    Świete słowa, czy wiesz ,ze dyrektorzy szkoł bardzo niechetnie, otwierają
    szkoły dla tych _dzieci ulicy_, ponieważ sale lekcyjne sa przeważnie zajete
    na komercję, albo obawiają sie ,ze szkoła sie _zniszczy_,
    pracownie komputerowe, czesto zakupione przez rodziców -zakratowane_ , bo sie
    _popsuja_...
    Znam wiele szkól, w ktorych własnie rodzice organizuja zajecia pozalekcyjne,
    społecznie. Tam gdzie jest aktywna Rada Rodzicow i dobra wspołpraca ze szkoła
    tam jest wieksza kontrola społeczna i co za tym idzie mniej patologii.
    Młodzież widzac,ze Rodzice i nauczyciele wspołdziałaja czuja respekt, czuja
    kontrole i tak powinno wygladać wychowywanie przyszłych obywateli RP.
    Niestety,jeszcze nie ma wystarczających umocowan prawnych dla Rodziców,
    Dyrektor moze ale nie musi _wpuscic _ Rodziców do placowki. Natomiast wcale
    mu nie przeszkadza udział finansowy rodziców, wrecz czesto _wyłudza_
    finansowanie szkoły...

    Hajenus