eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjachRe: Odp: Odp: Odp: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    From: "Hajenus " <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    Date: Wed, 27 Oct 2004 09:00:09 +0000 (UTC)
    <clm5pu$59l$1@atlantis.news.tpi.pl> <clm60v$3r0$1@inews.gazeta.pl>
    <clm6hv$9gh$1@atlantis.news.tpi.pl> <clm6o4$749$1@inews.gazeta.pl>
    <clm8tp$pg3$1@news.onet.pl> <clm96l$ij3$1@inews.gazeta.pl>
    <clmbjd$6l$1@inews.gazeta.pl> <clmc4h$30g$1@inews.gazeta.pl>
    <clmce2$4je$1@inews.gazeta.pl> <clmcqs$6h4$1@inews.gazeta.pl>
    <clmd40$7kj$1@inews.gazeta.pl> <clmdea$93b$1@inews.gazeta.pl>
    <clmg69$49s$1@nemesis.news.tpi.pl> <clmgfj$la3$1@inews.gazeta.pl>
    <clmgu9$70r$1@nemesis.news.tpi.pl> <clmhfa$or1$1@inews.gazeta.pl>
    <clmiaj$r65$1@inews.gazeta.pl> <clmiur$su8$1@inews.gazeta.pl>
    <clmk28$26u$1@inews.gazeta.pl> <clnj9t$pb4$1@inews.gazeta.pl>
    <clnkta$2et$1@inews.gazeta.pl> <clnmpt$asq$1@inews.gazeta.pl>

    Roman G. <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie zgodzę się.
    > W jednej ze szkół ośmiolatek skopał swoją koleżankę. Wezwany do szkoły
    ojciec,
    > znany w miasteczku lekarz, zaczął rozmowę z nauczycielem od słów:
    > - No i dobrze! Jak ją skopał, to ona mu więcej nie podskoczy!

    Ja wiem,że _beton_ jest najbardziej ekologiczny, masz prawo nie zgodzić sie,
    ale proces wpływania i decydowania przez rodzicow o systemie oswiaty jest
    nieuchronny...w panstwie demokratycznym...

    > Autonomia decyzyjna szkoły jest niekiedy warunkiem skutecznego działania
    dla
    > dobra uczniów. Jeżeli rodzice są nieodpowiedzialni, pewne decyzje szkoła
    musi
    > podejmować wbrew nim.
    >
    > I piszę to wyłącznie jako rodzic. Nie jestem nauczycielem, nie pracuję w
    > szkole.

    A co jesli to nauczyciel, dyrektor są nieodpowiedzialni????

    > To konstytucyjne prawo rodziców realizuje się w systemie oświaty na
    zasadach
    > określonych w przepisach szczegółowych i polega na prawie do wyboru
    > odpowiadającej rodzicom placówki, w tym niepublicznej, albo na prawie do
    > założenia własnej szkoły. Rodzice oczywiście mogą wpływać na pracę wybranej
    > placówki, ale wyłącznie na zasadach określonych w ustawie, na zasadach
    > współdziałania, nie decydowania i wydawania pracownikom szkoły wiążących
    > poleceń służbowych.

    Tak, masz racje, ale nalezy to zmienic, ponieważ nie kto inny tylko my
    rodzice, obywatele jestesmy pracodawcami, najwyższy czas,zeby Ci _urzednicy_
    sfery budżetowej pełnili role służebna wobec nas i naszych dzieci, bo taka
    jest rola _urzednika_.

    > Zgadzam się, takie zjawisko też występuje. Szkoła musi współpracować z
    > rodzicami, powinna to robić chętnie, dobrze i mądrze. Współpracować mądrze
    nie
    > znaczy jednak ulegać absurdalnym żądaniom całkowitego zrezygnowania z
    wymagań
    > wobec dzieci, jakie wysuwają niektórzy z rodziców, ulegać wtedy, gdy
    miałoby
    > to być szkodliwe dla dobra uczniów.
    >
    > Widzisz, jest takie przysłowie: Każdy medal ma dwie strony - fanatycy widzą
    > tylko jedną.

    Dlaczego sprowadzasz żadania rodziców do absurdalnych, wydaje mi sie ,ze
    zbytnio upraszczasz,żeby nie powiedziec manipulujesz.

    Co do przysłowia, dotyczy to rowniez tych zwiazanych z oświatą.

    Roznica polega na tym,ze czlowiek decydujac sie na zostanie nauczycielem
    powinien traktować to jako przywilej, swego rodzaju misje...ma wybor.
    Rodzic takiego wyboru nie ma , musi poddac swoje dziecko procesowi edukacji,
    dlatego powinien byc pod szczegolną "ochroną " prawa...a nie jest...

    Hajenus