  • Data: 2014-07-15 00:05:25
    Temat: Re: Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Jul 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > Tak samo jak odmowa obsługi Murzyna (bo to Antychryst). Albo odmowa obsługi w
    > piątek trzynastego (bo to pecha przynosi).
    >
    > Przesądy nie stanowią racjonalnego uzasadnienia.

    Ale mowa o uzasadnieniu dla przepisy jak wyżej, jak mniemam.
    To skomentowałem przed chwilą i innym poście :)

    > Uzasadnienie (w prawie) z definicji musi być racjonalne.

    No i jest.
    Niestety, działa obosiecznie.
    W razie katastrofy, masz wyprzedać towar ze sklepu[1] w "normalnej" cenie
    i zamknąć sklep. Podnieść cen w tym układzie nie możesz, bo to "wyzyskanie
    przymusowego położenia", poszkodowani niech się martwią i polegają
    na pomocy państwowej.

    [1] no, w zasadzie nie ma przeszkód żebyś pozwolił mu spleśnieć, ale
    tylko całość (zamykając sklep, choć nie wiem, czy na to też nie trzeba
    w przypadku jednostki detalicznej jakiegoś zgłoszenia)

    pzdr, Gotfryd