  • Data: 2006-08-29 08:49:58
    Temat: Re: Odmowa przyjecie starego sprzetu AGD
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Planuje wlasnie wymiane pralki. Kto moze odmowic przyjecia starej przy
    > kupnie nowej. O ile mnie sluchy nie myla to wszyscy sprzedawcy sprzetu
    > agd i rtv maja obowiazek grzecznie zabrac naszego rupiecia (oczywiscie
    > to ja go przywoze na swoj koszt do punktu sprzedazy).

    Teoretycznie nie moze odmowic, nie moze tez pobierac dodatkowych oplat
    za odbior starego sprzetu.
    Praktycznie jest tak, ze ustawa swoje a zycie swoje. Ustawa jest, jednak
    czesc wykonawcza ustawy jest daleko w polu. Z tego co sie orientuje
    (moja działka to sprzedaz elektroniki) sa tylko 3 firmy ktore zajmuja
    sie utylizacja sprzetu, a sklepy i reselerzy nie maja jeszcze wogole
    podpisanych umow z odbiorcami uzywanego sprzetu z racji tego, ze firmy
    odbierajace istnieja od niedawna.
    W praktyce wyglada to tak, ze sprzedawca powinien przyjmowac ten sprzet,
    ale z racji tego, ze nie ma go gdzie dalej oddac, na sprzedawcy ciazyla
    by koniecznosc magazynowania takowego starego sprzetu, ba w skrajnych
    przypadkach wynajecia magazynu do skladowania takiego złomu. Z tego
    powodu, czesto sprzedawcy odmawiaja przyjecia (nieprawnie) uzywanego
    sprzetu i chyba jeszcze troche czasu minie, zanim sytuacja sie wyklaruje.

    pozdrawiam,
    Przemek O.