  • Data: 2006-08-29 13:18:00
    Temat: Re: Odmowa przyjecie starego sprzetu AGD
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tiger napisał(a):

    > Poniewaz jeden ma prawo a drugi obowiazek - decyduje o tym ten, kto ma
    > prawo, czyli oddajacy. Obowiazek przyjac ma odbierajacy (czyli sprzedawca).
    > Nastepnie obowiazek utylizacji ma prawo nieodplatnie zrzucic na wystawce
    > faktury sprzetu, ktory zakupil klient, czyli hurtownika - w ilosci nie
    > wiekszej, niz ilosc zakupionego sprzetu.

    Nie jest do konca tak jak piszesz.

    Po pierwsze, oddanie starego towaru musi nastapic w momencie nabycia
    nowego, a nie np. po miesiacu czy pół roku. Dodatkowo musi byc to towar
    tej samej funkcjonalnosc (czyli nie mozemy kupic lodowki a oddac
    telewizora). Tak wiec detalista kupujacy od hurtownika moze mu przekazac
    w momencie zakupu stary sprzet a nie jakis czas po. Wiec juz z zalozenia
    nie dziala to tak, ze detalista sprzedajacy np. pralke i odbierajacy
    stara przekazuje ja dalej do hurtownika. Sprzedajacy musi miec umowe z
    firma ktora bedzie stary towar odbierala od niego.

    A zapis ze 'ma obowiazek przyjac nie wiecej niz...', wzial sie stad, ze
    gdyby bylo napisane ze musi przyjac, to nikt nie moglby kupic nowej
    lodowki bez oddania starej. A jak wiadomo, czasami taka sytuacja nie ma
    miejsca i kupujemy nowa, jednoczesnie pozostawiajac stara ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.