    From: "_THX." <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odlaczenie pradu z latarni osiedlowych, a czyn zabroniony.
    Date: Sat, 24 Mar 2012 18:04:20 +0000 (UTC)

    > I teraz pytanie, czy włascicielem jest na pewno wspólnota lub spółdzielnia,
    a nie zakład energetyczny/dostawca.

    Faktycznie może być, czyli do sprawdzenia.

    > Swoje?

    Nie swoje, cudze (w tym częściowo moje).
    "Waadza" tamtych formalnie kończy się na granicy ich działki, a jak napisałem
    latarnie oświetlają teren wspólny 1500 osób fizycznych (no takie kwiatki
    cywilnokodeksowe przy osiedlach wychodzą).
    > W przypadku sp-ni/wspólnoty zarzad/zarzadca sa umocowani do zarzadzenia jak
    swiecić.

    Jak powyżej napisałem nie są.
    Kłopot w tym, że ZE nie ma z kim zawrzeć umowy o dostawę energii (z 1500
    osobami nie będzie zawierał), to zawarł z pierwszymi pod ręką.

    > Trudna sprawa, ale to trzeba "grupie trzymajacej klucze" dobrac się do
    skóry legalna metoda.
    > I na mój gust *nie* jest nia oskarżanie o cos, co zarzad *może* zrobić.

    No IMHO nie może zrobić.
    Wyłączyli oświetlenie nie swojego, a oświetlenie cudzego.
    Mogą żądać zapłaty na drodze roszczenia cywilnoprawnego (he, he, faktury by
    musieli pokazać i to by ich zabolało), ale IMHO nie może odłączać latarni
    ustawionych i świecących zgodnie z projektem drogowym czy podobnego
    zagospodarowania terenu.

    > Sciaganie policji nie pomoże - "panie, my tu prawomocnie wybrany zarzad
    stanowimy, a ten pyskacz sprzeciwia sie woli większosci, do widzenia przy
    innej okazji"

    "Panie, my tu byli pierwsi i wczoraj mu gumy pocięli, a dzisiaj mu samochód
    spalili, bo ten pyskacz był drugi i ciągle tu parkował".