  • Data: 2012-03-25 14:05:42
    Temat: Re: Odlaczenie pradu z latarni osiedlowych, a czyn zabroniony.
    Od: "_THX." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Za dużo liczysz, chodniki oświetla każdy sobie (i też groszowo słupki
    świetlówki niezintegrowane po 18 lub 23 waty OIDP), a mowa jedynie o 10-13
    szt. latarni drogowych (wysokich) z oprawami sodowymi.
    Nie wiem, jaka jest moc tych opraw.

    -----
    > Nie wiem co masz za duże osiedle, które da się oświetlić 2000W.
    > Nawet LEDowym byłoby trudno za mniej niż 100W na lampę.
    > A standardowo to 250-500W na latarnie jest.
    > Więc jak tych latarni jest 20 sztuk x 500W x 12h x 31 dni = 3720kWh, licząc
    po stawkach C11 to 3720x0.51 = 1897 zł netto.
    > licząc, że WM ma 1500 członków i mieszkają oni w klatkach po 40 mieszkań i
    jedna latarnia oświetla tylko przed wejściem do klatki to daje jednak 1500/40
    = 38 klatek czyli zużycie x 2 od policzonego.
    > A jak do tego doliczysz latarnie nie tylko przed wejściem to wyjdzie
    znacznie więcej niż 2kW na osiedle.