  • Data: 2012-03-25 12:52:21
    Temat: Re: Odlaczenie pradu z latarni osiedlowych, a czyn zabroniony.
    Od: Mruk <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > musieli pokazać i to by ich zabolało), ale IMHO nie może odłączać latarni
    > ustawionych i świecących zgodnie z projektem drogowym czy podobnego
    > zagospodarowania terenu.

    można

    jak mam umowe z ZE i prąd, który kupuje zasila główną arterię miasta to
    mogę sobie go wyłączyć. Co innego zawarte umowy, zobowiązania i
    ewentualne konsekwencje. Ale jak pisał przedpiszca trzeba dobrać się do
    skóry legalnymi metodami a zgłaszanie na policję jest bez sensu.

    Jak mam latarnie i prąd do nich to jak ktoś mi nie płaci to sobie mogę
    wyłączyć. I wcale nie musze kasować bez prowizji. Koszty utrzymania w
    ruchu, serwisów, przeglądów też są.

    Nie wiem co masz za duże osiedle, które da się oświetlić 2000W. Nawet
    LEDowym byłoby trudno za mniej niż 100W na lampę. A standardowo to
    250-500W na latarnie jest. Więc jak tych latarni jest 20 sztuk x 500W x
    12h x 31 dni = 3720kWh, licząc po stawkach C11 to 3720x0.51 = 1897 zł
    netto. Jak do tego dodać serwis Pana Ździcha licząc skromnie, że otrzyma
    2000 brutto (~4000 z brutto pracodawcy, urlopem, zastępstwem na urlopi
    chorobę) to już wychodzi miesięcznie 1897 + VAT + 4000 = 6333,55 zł

    licząc, że WM ma 1500 członków i mieszkają oni w klatkach po 40 mieszkań
    i jedna latarnia oświetla tylko przed wejściem do klatki to daje jednak
    1500/40 = 38 klatek czyli zużycie x 2 od policzonego.

    A jak do tego doliczysz latarnie nie tylko przed wejściem to wyjdzie
    znacznie więcej niż 2kW na osiedle.

    Jeżeli doliczysz koszty naprawy (wymiana żarówek, naprawa zbitych
    kloszy, malowanie okresowe itp.) to cena się jeszcze podwoi.

    Czyli na osiedle 1500 mieszkań można śmiało liczyć:

    50-100 latarni po 500W
    serwis
    Pan Żdzichu
    przeglądy okresowe

    oceniam na 10 zeta od lokalu minimalnie.

    Z mojej wspolnoty: lokali: 100, koszty roczne oświetlenia części
    wspólnej 8000 złotych (z windą)