    Date: Sun, 08 Mar 2015 19:31:05 +0100
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odkurzacz ze śmietnika
    <mdcrpn$m4k$2@node1.news.atman.pl> <mdcs4a$cgs$1@node2.news.atman.pl>
    <54fb4440$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1503072225290.3208@quad>
    <54fc1c8c$0$5880$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fc4d7b$0$19691$65785112@news.neostrada.pl>
    <54fc6d10$0$2171$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 08.03.2015 o 16:38, Alek pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > No to powiedz co ty wiesz.

    Przecież mówię od kilku listów.

    > A ja tłumaczę, że koszty się nie liczą.

    Może dla ciebie szejku z Dubaju. Myślę, że jak sypniesz
    dolarami/ojro/złotem/ropą/cokolwiek na utworzenie i utrzymanie jednostki
    zwalczania złodziei śmietnikowych, to takowa powstanie.

    >Policja to nie przedsiębiorstwo
    > a egzekucja prawa to nie biznes.

    Co nie znaczy, że nie kosztuje.

    > No i nie chodzi o traktowanie tego
    > akurat występku priorytetowo tylko zwyczajnie, jak każdego innego. Widzi
    > -> reaguje. I co, reaguje czy nie widzi?

    Zazwyczaj zapewne nie widzi, bo nie siedzi pod śmietnikiem. A jak akurat
    nawet przechodzi, to przechodzi w innej sprawie, która jest zapewne
    ważniejsza.

    > Interwencja w sprawie przejścia na czerwonym kosztuje dokładnie tyle
    > samo,

    Po pierwsze primo: To robi drogówka, więc inna jednostka.
    Po drugie primo: To kwestia bezpieczeństwa zdrowia i życia obywateli, a
    nie paru groszy za puszkę.

    >a strata dla budżetu mniejsza niż w przypadku puszki bo całkiem
    > zerowa.

    Za to większa w ludziach. Zresztą finansowo również strata, bo taką
    ofiarę trzeba odpowiednio zabrać na leczenie albo do kostnicy.

    > A jednak pieszych się nęka a meneli nie.

    I dobrze, bo to takie społeczne zachowanie znane od tysiącleci. W Biblii
    masz przykłady, jak biedota szła i resztki wybierała na polu w czasie
    żniwa. Też teoretycznie okradali właściciela, ale były wręcz przepisy,
    żeby takie rzeczy zostawiać dla biednych.

    Inna sprawa, że menele śmietnikowe są dziwne. Kiedyś widziałem jednego,
    co stare drzwi porzucone koło śmietnika rąbał. Myślę sobie -- biedak
    drewno na opał zbiera. Więc idę i mówię, że u mnie na działce jest masa
    takiego, bo się stara lauba częściowo spaliła i kupa drewna jest... Ale
    zaczął się wykręcać i dopiero normalnego mieszczanina znalazłem, co to
    wziął do palenia w kominku.