    Date: Sun, 20 Mar 2011 17:46:24 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?

    (20.03.2011 15:54), Skrypëk wrote:

    > sam nie wie o czym, bo kombinuje pod górę
    >
    > I nie rozumie, ze to na nim spoczywa obowiązek dowiedzenia się, czy mu
    > wolno.
    > Przy każdym starcie mu się wyświetla - "Copyright (C) 1984-2007 Award
    > Software" na ten przykład - nie ma co rżnąć głupa, że nie miał pojęcia,
    > że używa chronionego prawem dzieła, za którego wykorzystanie w tym celu
    > ktoś zapłacił.

    I ten napis niby nakazuje mu zamienić się w detektywa i kazać dochodzić
    która z części posiadanego przez niego sprzętu ma to "Award Software"?

    Pomijając to, że ten napis jest w obcym języku a T.P. ma prawo tego
    języka nie znać.

    > To po co ją przelutował? Myślał, że to rezystor? Daj spokój :)

    A co komu do tego po co? Jego część? Może sobie przelutowywać ile chce.

    > W domu se możesz. A ja mówię o produkcji i sprzedaży.

    No nie jest to tak do końca jasne o czym mówisz. Poza tym, ustawa nie
    rozróżnia "w domu" i "w pracy", z wyjątkiem dozwolonego użytku własnego
    który nie dotyczy oprogramowania.

    > Prywatnie to se możesz ze starego Merceda celownik przyczepić do swojego
    > czopera.
    > Ale jakbyś sobie otworzył fabrykę samochodów z takim wichajstrem na
    > przedzie, to by cię pogoniono z hukiem. I raczej by nikogo nie
    > obchodziło, że przekładałeś te dzynksy ze starych, legalnie nabytych
    > taksówek. Ani to, że do auta nie była dołączona EULA.
    > Ale dygresja bez sensu, bo inna ustawa, więc T.P. zaraz znajdzie dziurę
    > w całym.

    Nie tylko T.P. ale i ja. Istotnie - dygresja zupełnie bez sensu :).

    > A ja mu tylko chciałem uzmysłowić, jak wiele rzeczy wokół niego jest
    > chronionych i licencjonowanych, żeby przestał być taki zdziwiony.

    Ale moim skromnym zdaniem - nie aż w takim stopniu jak Ci się wydaje.

    W szczególności - jeżeli mam jakiś sprzęt, to mogę z nim robić co chcę,
    czy w domu czy zawodowo i prawu autorskiemu nic do tego. Gdyby było
    inaczej, prowadziłoby to do takich sytuacji, że np. mając jakąś
    numeryczną obrabiarkę nie mogę obrabiać dla jakiejś grupy klientów, lub
    mając samochód nie mogę nim świadczyć usług poza granicami Polski. Co
    jest oczywistym absurdem.

    p. m.