    From: "Buster" <.>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona wizerunku a relacje z imprez...
    Date: Sat, 14 Jul 2012 19:13:25 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał:
    > No to krótko: umowa sprzedaży nie ma zastrzeżonej szczególnej
    > formy, bo nie ma tego w ustawie. Jakie masz przepisy na
    > ograniczenie TEJ SAMEJ zasady dla umowy udziału w imprezie
    > rozrywkowej?

    Zasada jest ta sama, kupuje kiełbasę to kupuję kiełbasę, kupuję udział w
    imprezie to dokładnie to znaczy. Jeśli kupujesz kiełbasę to nie zawierasz
    umowy na udostępnianie twojego wizerunku i podobnych wymysłów, umawiacie się
    jedynie do kupna-sprzedaży, jaką dodatkową umowę akceptujesz kupując
    kiełbasę?

    > PRZYSTĄPIENIE do umowy, które JEDNOZNACZNIE wyraża zamiar
    > przystąpienia, JEST takim oświadczeniem woli! Kupujesz bilet czy nie?

    Kupienie biletu jest niczym innym jak kupieniem biletu na jakąś usługę i
    niczym więcej!
    Dalej będziesz szedł w zaparte ze jeśli sprzedam ci bilet na moją imprezę to
    będę cię mógł na niej dymać do woli bo to umieściłem w regulaminie imprezy?
    Powiesz że gwałt, jaki gwałt skoro zgodziłeś się na to dobrowolnie kupując
    bilet? Absurd na absurdzie, to jest typowe dla prawa i ludzi się nim
    zajmujących:)

    > To było wystawienie biletu do sprzedaży I oczywiscie, że strony
    > doszły do porozumienia: ktoś Cię zmuszał do zakupu tego biletu,
    > czy też wprowadził w błąd, że kupiłeś choć NIE CHCIAŁEŚ kupić?

    Nikt mnie nie zmusił, kupiłem i byłem na imprezie, ale nikt mnie nie zmusił
    do zawierania jakiejkolwiek innej umowy:)

    > Tylko jeszcze trzeba wykazać sprzeczność z prawem tych punktów.
    > Jakoś nie kojarzę, aby pozwalanie na upublicznianie własnego
    > wizerunku było sprzeczne z prawem.

    bez zgody i wiedzy tej osoby jest to sprzeczne z prawem, prawda?

    > Ale Ty naprawdę powinieneś się zapoznać z podanym już przez
    > kogoś hasłem "umowa adhezyjna".

    Ależ zapoznałem się:) Ta umowa nadal pozostaje umową, wprawdzie tylko jedna
    strona dyktuje warunki, ale zaakceptować muszą obie, prawda?

    > Ale nie ma zakazu podpisywania weksli in blanco i nie czytania
    > publicznie dostępnych regulaminów. A nawet jakby był, to z takiego
    > zakazu wcale nie wynikałaby nieważność czynności, podobnie,
    > jak z zakazu włażenia na czerwonym nie wynika prawo do
    > "cofnięcia" wypadku który się zdarzył. Nic na to nie poradzę.

    Jeśli nakłaniasz kogoś do zawarcia umowy o której ta osoba nie ma pojęcia to
    jest to zwykłe oszustwo, prawda?

    > To, że NIE CHCIAŁ się zapoznawać, wynika z jego nieprzymuszonej woli.

    Udowodnisz to ze nie chciał sie zapoznać? bo ja w tym wypadku szczerze
    wątpię:)
    Ciekawe dlaczego nie chcą sprzedawać komórek na abonament bez podpisywania
    dodatkowej umowy? czyżby sam zakup komórki nie był równoznaczny z
    zaakceptowaniem regulaminu?

    > Wtedy miałbyś rację. Ale to trzeba co najmniej uzasadnić!

    właśnie wcześniej ci to uzasadniłem:)

    > A na mój gust, wątkotwórca nawet nie spróbował zapoznać się
    > z regulaminem, bo niechybnie by o tym wspomniał, nie uważasz?

    Na mój gust to sobie gdybasz i tyle:)

    > Chwila. A czyj to problem?

    pewnie tego co kupuje i nie jest jasnowidzem? :)

    > Ale BRAK AKCEPTACJI jest TOŻSAMY z niekupieniem biletu!
    > Tak po prostu.

    Większej bzdury nie słyszałem!! kupienie biletu to tylko akceptacja usługi a
    nie odrębnej umowy:)
    Tak jak bym ś kupując ode mnie bilet wyraził zgodę na dymanie, bo to
    tożsame:)