  • Data: 2015-01-05 23:12:05
    Temat: Re: Ochrona wizerunku
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-05 o 12:33, marek pisze:

    > Mógł nagrywać i nie musiał prosić tej pani o zgodę. Natomiast jeśli
    > opublikował ten film bez jej zgody to prawdopodobnie, z zastrzeżeniami
    > jak poniżej, złamał prawo.
    >
    > 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    > przedstawionej.

    No właśnie i ja twierdzę, że osoba, która specjalnie włazi w kadr,
    automatycznie daje takie zezwolenie. Mogła przecież przejść sobie
    obojętnie, ale ona chciała zaistnieć. To jest zupełnie inny casus
    prawny, niż np. celowo jeżdżę za obywatelem X i nagrywam i upubliczniam
    wszystko, co on robi. Wtedy jasne, że obowiązuje ochrona wizerunku.