  • Data: 2008-04-02 07:29:15
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - co mi grozi?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 1 Apr 2008 19:25:59 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Mogłeś przeglądać to co chciałeś, a co było związane z Twoimi obowiązkami.
    > Wątkotwórca jednak jak sądzę nie miał za zadanie przeglądania całej bazy i
    > jej przeglądanie nie mogło być uzasadnione obowiązkami, gdyby nie ta
    > "prywata" to by nigdy nie sprawdzał takiego konta.

    Jak najbardziej masz rację:
    Art. 159. punkt 2 :
    [...]Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie
    lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych tajemnicą
    telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca komunikatu,
    chyba że:
    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej
    wykonania[...]

    Moja praca właśnie pod to podpada. Kalin logował się do konta klienta,
    czyli nie jest administratorem i pewnie logowanie do konta ma tylko gdy
    dzwoni klient i coś chce - wtedy działa podpunkt drugi z tego artykułu:
    "2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą"

    No to i tak dobrze że "tylko" wyleciał z pracy.

    Pozdrawiam,
    Henry