eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOchrona Danych › Re: Ochrona Danych
  • Data: 2006-04-13 16:27:29
    Temat: Re: Ochrona Danych
    Od: "Szerr" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał(a):

    > > Tak, zastanawiam się, czy uczeń użył słowa adekwatnego do sytuacji.
    > A, to się zastanawiaj. Ale TU to nie jest uczeń, tylko równoprawny członek
    > dyskusji. Tak samo on i my wszyscy możemy się zastanawiać, czy Ty używasz
    > odpowiednich sformułowań.

    No i?

    > > Ja w swoich postach w tym wątku przedstawiłem to pedagogiczne
    > > uzasadnienie.
    > Nie całkiem tak. Nie przedstawiłeś uzasadnienia pedagogicznego, tylko
    > własną interpretację, pogląd.

    Przedstawiłem własne, autorskie uzasadnienie pedagogiczne. To, że jest
    własne, nijak nie ujmuje wagi argumentacji.

    > Zresztą błędny.

    Rzecz dyskusyjna.

    > Z innego punktu widzenia można bowiem dowodzić, że publiczne ujawnianie
    > ocen wymaga publicznej analizy powodów osiągania takich, a nie innych
    > wyników. Inaczej to nie ma sensu.

    Więc nie ma sensu w ogóle ocenianie ucznia na forum klasy. Przecież nikt za
    każdym razem nie dokonuje analizy powodów uzyskania takiej oceny, tylko ją
    wystawia. Jakież to upokorzenie dla ucznia dostać złą ocenę w obecności
    kolegów z klasy bez możliwości wytłumaczenia przyczyn nienauczenia się!

    > A jakie prawo ma belfer wyciągać przy klasie, że kolega X ma słabe wyniki,
    > bo w domu ciągle awanturuje sie schlany ojciec, albo matka przyjmuje
    > klientów, albo on się słabo uczy bo jest chory na coś tam, albo musi
    > zarabiać bo nędza w domu?

    Z którą z powyższych sytuacji mamy do czynienia w przypadku autora wątku?

    > A jak powody nie zostaną podane, to klasa może uznać, że X kiepsko się uczy
    > bo jest głupi.

    X jaki jest, każdy widzi.

    > > Decyzja, czy takie działanie jest w danych okolicznościach niezbędne do
    > > wykonania zadań realizowanych przez szkołę dla dobra publicznego
    > > (zadania te to nauczanie i wychowanie uczniów, nie ucznia), należy
    > > zgodnie z prawem do nauczyciela.
    > Z jakim prawem?

    Administracyjnym.

    Nauczyciel ma uczyć, wychowywać i sprawować opiekę. Do niego należą decyzje
    co do szczegółowych form realizowania tych obowiązków, gdy przepisy tych
    form wyraźnie nie precyzują w danych okolicznościach.
    Jeśli omawianie osiągnięć i niedociągnięć uczniów w obecności klasy jest
    normalnym, powszechnie przyjętym sposobem wykonywania obowiązku nauczania i
    z tego obowiązku wynika, to znaczy, że nauczyciel ma prawo do takiego
    postępowania.

    > > Nauczyciel kieruje się w tego
    > > rodzaju decyzjach swoją specjalistyczną wiedzą z zakresu dydaktyki i
    > > teorii wychowania. Omawianie z klasą osiągnięć dydaktycznych i
    > > zachowania poszczególnych uczniów ma uzasadnienie i nie może być
    > > zakazane. Gdyby zakaz takiego postępowania był wyrażony w przepisach
    > > prawa szkolnego, byłoby to pedagogicznym absurdem.
    > Nie mówiliśmy o omawianiu osiagnięć, tylko o ujawnianiu ocen na forum
    > klasy.

    A czym jest ocena, jeśli nie odzwierciedleniem szkolnych osiągnięć ucznia?

    > Przy okazji - ciekawe, czy ta nauczycielka postąpiła (postępuje) z każdym
    > uczniem tak, jak z autorem wątku

    Co za różnica? Nauczyciel ma indywidualizować metody pracy.

    Samego omawiania ocen nie sposób nauczycielowi zabronić. Problem powstałby
    tylko w przypadku rzeczywistego szyderstwa, drwin, poniżania. W opisanych
    przez ucznia okolicznościach nie mogę się jakoś tego dopatrzyć.

    Sz.

    PS. Nad kierowanymi w moją stronę złośliwostkami pozwolę sobie przejść do
    porządku dziennego.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1