  • Data: 2019-04-02 12:42:54
    Temat: Re: Obywatelstwo Polski
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-02 o 12:36, p...@g...com pisze:
    > przyglupy i nadgorliwcy dosc czesto sa nadreprezentowani w sluzbach mundurowych :-)
    >
    > podstawa prawna tez slaba zeby nie powiedziec zenujaca:
    >
    > *czytamy na portalu www.nadwislanski.strazgraniczna.pl.*
    >
    > ale poczytajmy co mowi urzednik panstwowy
    >
    > Mirosława Hellich, zastępca dyrektora Departamentu Spraw Obywatelskich Ministerstwa
    Spraw Wewnętrznych i Administracji, mówi:

    > ***Niemniej podkreślam, iż przepisy prawa nie nakładają na obywateli polskich
    zamieszkałych za granicą obowiązku posiadania paszportu czy dowodu osobistego, lecz
    przewidują takie uprawnienie.***

    > czyli jako Niemiec przyjezdzam do Polski z niewaznym dowodem i paszportem po czym
    jestem uwieziony bo jakiemus glupkowi w mundurze palma odbija ? no niezle ale dobrze
    ze sami dostrzegaja ze sa wyjatkowi w Europie :-)

    Na nieważnym (wygasła ważność) paszporcie można wjechać do kraju. Ale
    już wyjechać nie możesz. Nie rozumiem twojego "toku rozumowania" - to,
    że nie ma obowiązku posiadania paszportu nie oznacza, że można wyjeżdżać
    z kraju bez dokumentów.

    > *Zasugerowali jedynie, aby rodzina poleciała najpierw do innego kraju Europy, skąd
    może wypuszczono by ich do Kanady.*

    Pewnie by tak było.

    --
    Liwiusz