    From: Abu <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Date: Wed, 12 Mar 2008 21:20:32 +0000
    Sender: a...@2...76.37.198

    Jotte pisze:
    > Co ważniejsze: skrót wg pisze się bez kropki. Jest tak dlatego, że
    > skróty kończące się na tę samą literę co pełny wyraz piszemy bez kropki
    > (np. doktor = dr, magister = mgr), a pozostałe z kropką (np. profesor =
    > prof., adiunkt = ad.).
    > No, ale to podstawówka, tylko wagarować nie trzeba.

    > Rozchodzą się małżeństwa i pieniądze. Nam może nawyżej o coś chodzić.
    Polonista się znalazł. Nigdy nie robisz błędów? Chyba nie bo nie ma
    takiego słowa jak "nawyżej"
    > Na jakie _konkretnie_ zapisy się powołujesz?

    np. prawo autorskie.
    Art. 23.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    *pojedynczych egzemplarzy* utworów przez krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.
    przed 1994r:
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    W którym nie ma mowy o *pojedynczych egzemplarzach*

    Chociaż akurat co do tematu dyskusji to nie wiele wnosi.

    > Doprawdy? Chyba coś ci tu nie wyszło.

    Może. Jedak wydaje mi się, że dobrze napisałem, bo przynależność to coś
    co może być odrębną rzeczą (np. taki zasilaczy czy OS) jednak tylko
    wtedy gdy podczas nabycia rzeczy głównej (laptop) nabywa się pełen prawa
    własności również do przynależności. Zasilacz jest przynależnością
    zazwyczaj. Ale jeżeli podczas kupowania laptopa zasilacz będzie
    wynajmowany albo udzieli się licencji na użytkowanie to już nie jest
    integralną częścią laptopa. Natomiast z OS zazwyczaj jest tak, że nie
    jest przynależnością bo dostaje się licencję a nie własność do binarek.

    > BTW: a jak się wynajmie pół zasilacza?
    A co z drugą połową? kupi się? no to te pół nie jest przynależnością :D

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!