  • Data: 2008-03-11 17:35:31
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fr6elh$b0e$1@news.wp.pl Abu <a...@w...pl> pisze:

    > Są jakieś odrębne przepisy niż oglne dotyczące szczególnych warunków
    > sprzedaży komputerów?
    A po co miałyby być?

    > ktoś argumentował, że OS + laptop to jest taki komplet. I z tego powodu
    > nie można mówić o sprzedaży wiązanej, więc...
    Więc co? O co ci właściwie chodzi?
    Zmusza cię ktoś do kupienia takiego kompleciku?

    > No tak, tyle że do prowadzenia samochodu jest wymagane prawo jazdy
    > oddzielnymi przepisami. Co generalnie psuje analogię.
    To nie analogia, to tylko przykład.

    > no dobra, może lepszym słowem/sformułowaniem jest wymuszenie, zawarcia
    > dodatkowej umowy.
    Co ty opowiadasz, jakie wymuszenie?? Kto cię do czegoś zmusza?

    > Tu się problem rozbija o to co rozumie się pod pojęciem komputer. Czy jest
    > to tylko sam sprzęt czy może być też sprzęt i oprogramowanie. Bo jeżeli to
    > pierwsze to nie, nie mogę kupić tego komputera bez OS ponieważ jest tylko
    > z OS.
    Guzik prawda. Kup tam, gdzie sprzedają bez OS.

    > No ale jak mogę złamać postanowienia licencji skoro jej nie
    > zaakceptowałam? czyli nie związałem się tą umową.
    Jak nie zaakceptujesz to nie złamiesz. Połóż na półce i niech leży.

    > Czy sprzedawca wersji
    > OEM ma prawo wymagać aby ta konkretna kopia chodziła na tym konkretnym
    > sprzęcie?
    > Sprzedawca?
    A skąd. Co ma w ogóle sprzedawca/dystrybutor do tego?
    Licencji udziela ci właściciel praw majątkowych do softu.
    I nawet wówczas wcale nie masz obowiązku używania zakupionego programu.

    Co chcesz odsprzedać?

    --
    Jotte