  • Data: 2011-08-08 10:36:20
    Temat: Re: Obliczanie podatku od kupna samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Aug 2011, Ajgor wrote:

    > Urzędas w Urzedzie wyciagal (czy wyciagala) aktualne wycinki z gazet z
    > cennikami z gieldy, i brala cene z tych cennikow, a nie z umowy. Umowa jej
    > nawet nie interesowala.

    Słusznie. Już wiesz dlaczego.

    > Pomijam, ze to zwykla kradziez, bo przeciez wiadomo,
    > ze na gieldzie ceny sa zawsze zawyzone.

    A tu, i TYLKO tu masz rację.
    Tylko nie w zakresie "na giełdzie ceny są zawyżone", lecz ceny OFERT
    są wyższe niż ceny transakcji które DOCHODZĄ DO SKUTKU.

    > Tym bardziej mnie to interesuje, ze kiedys - pare lat temu - facet w
    > urzedzie mi ta metoda wyliczyl podatek... dziesiec razy wiekszy, niz ja
    > w ogole zaplacilem za samochod :) I klucil sie ze mna, ze tak jest prawidlowo.

    Ale jest wysoce prawdopodobne, że ten samochód BYŁ znacznie mniej WART,
    np. wskutek tego że był do remontu.
    Zwróć uwagę: "wart".
    Czyli jakby tak zgonić wielu chętnych żeby obejrzeli ten samochód, to
    by Ci go nie podkupili za wyższą cenę :P

    pzdr, Gotfryd