    From: "win64" <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obcięcie świerka
    Date: Tue, 25 Dec 2012 21:48:36 +0100

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "win64" <p...@o...eu> napisał

    > Art. 82. pkt 1a.
    > Zabiegi w obrębie korony drzewa na terenach zieleni lub
    > zadrzewieniach
    > mogą obejmować wyłącznie:
    > 1) usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizje
    > obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi;
    > 2) kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat;
    > 3) utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.
    >
    > A co ustawodawca miał dokładnie na myśli stosując sformułowanie
    > "na terenach zieleni lub zadrzewieniach "? Jakieś skupiska drzew?

    tereny zieleni - tereny wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami
    funkcjonalnie z nimi związanymi, pokryte roślinnością, znajdujące się
    w granicach wsi o zwartej zabudowie lub miast, pełniące funkcje
    estetyczne, rekreacyjne, zdrowotne lub osłonowe, a w szczególności
    parki, zieleńce, promenady, bulwary, ogrody botaniczne, zoologiczne,
    jordanowskie i zabytkowe oraz cmentarze, a także zieleń towarzyszącą
    ulicom, placom, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, składowiskom,
    lotniskom oraz obiektom kolejowym i przemysłowym;

    zadrzewienie - drzewa i krzewy w granicach pasa drogowego, pojedyncze
    drzewa lub krzewy albo ich skupiska niebędące lasem w rozumieniu
    ustawy o lasach, wraz z terenem, na którym występują, i pozostałymi
    składnikami szaty roślinnej tego terenu, spełniające cele ochronne,
    produkcyjne lub społeczno-kulturowe;

    Ja rozumie to tak, że korony drzew rosnących w moim ogrodzie mogę formować
    w dowolny sposób, wg. moich upodobań. Strzeliście, kuliście i w każdej innej
    formie.
    Pod warunkiem że drzewo to będzie dalej rosło.
    Więc można obciąć wierzchołek świerka rosnącego we własnym ogrodzie
    i uzyskać w ten sposób choinkę Świąteczną.