  • Data: 2007-10-25 19:50:00
    Temat: Re: [OT ?] nowy paszport (biometryczny) - brak biometrii
    Od: "miffy" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > Na wstępie, gwoli uprzejmości chciałbym wyjaśnić, iż tak naprawdę nie mam
    > niemal w 100% pewności, iż to pytanie winno być zadane tutaj, a co gorsza
    > nie mam pewności, gdzie się z tym zwrócić.
    > Trafiłem akurat tutaj nie metodą - a skrobnę byle gdzie, a dlatego, że
    > jeśli już gdziekolwiek jest najbliżej mojemu pytaniu to chyba tylko tutaj
    > [choć sam szczerze w to wątpię]. Może po prostu ktoś zaglądający tutaj ma
    > w tej kwestii jakiekolwiek doświadczenie. Jesli więc trafiłem 'kulą w
    > płot' od razu usunę wiadomośc. Przechodząc do rzeczy:

    O ja pierdziele... a nie możnabyło po prostu "przepraszam jeśli NTG" ?

    W dniu dzisiejszym złożyłem
    > wniosek o nowy paszport (poprzedni 10-letni stracił ważność rok temu).
    > Pytanie jest takie: O ile dobrze czytałem w sieci to (jak sama nazwa
    > wskazuje) nowy paszport winen zawierać chip z zakodowanymi informacjami
    > 'biometrycznymi'.
    (...)

    A co mieli pobrać? Próbkę DNA? ;)
    Dane biometryczne będą pobrane ze zdjęcia.
    Cytat z pierwszej lepszej wygooglanej strony:
    "Paszport biometryczny - to książeczka paszportowa z umieszczonym w okładce
    mikroprocesorem, w którym zapisane będą :
    dane posiadacza paszportu - imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia,
    płeć, obywatelstwo, numer PESEL oraz data wydania i data ważności paszportu,
    seria i numer paszportu, nazwa organu wydającego,
    dane biometryczne - wizerunek twarzy i podpis posiadacza paszportu zapisane
    w formie elektronicznej. W latach następnych przewidziany jest również
    odcisk palca."
    Czyli wszystko ok, nie ma co się martwić :]

    Pozdrawiam
    M.