  • Data: 2007-10-26 00:30:05
    Temat: Re: [OT ?] nowy paszport (biometryczny) - brak biometrii
    Od: "cOOba" <p...@b...cy.rot13> szukaj wiadomości tego autora

    "miffy" <m...@n...pl>
    news:ffqs1a$2o4f$1@news.mm.pl...

    > O ja pierdziele... a nie możnabyło po prostu "przepraszam jeśli NTG" ?
    Pewnie można było, co zapewne zaoszczędziłoby przynajmniej 25% wielkości
    elaboratu

    > A co mieli pobrać? Próbkę DNA? ;)

    Co mieli pobrać - gdyby chcieć dokładnie wypisywać, co znalazłem pod
    pojęciem danych biometrycznych to aż się nie chce wierzyć, że oni
    [urzędnicy] będą się w to wszystko bawić. I tak - pomijam już wymnieniony na
    jednej ze stron opisujących biometrię wzór siatkówki oka [przepraszam, ale
    na cholerę to komu ?], ale ot, choćby prozaiczny, wspomniany przez Ciebie
    zresztą później, odcisk palca.

    > Dane biometryczne będą pobrane ze zdjęcia.
    OK, teraz to rozumiem ;)

    > Cytat z pierwszej lepszej wygooglanej strony:
    > "Paszport biometryczny - to [...]

    Widać źle szukałem, bo to, co znalazłem choćby tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Paszport_biometryczny (fakt, może nie
    najwiarygodniejsze źródło) o czymś takim, jak Ty raczyłeś nadmienić, nie
    wspomina.

    > W latach następnych przewidziany jest również odcisk palca."
    > Czyli wszystko ok, nie ma co się martwić :]

    No właśnie - sęk w tym, iż myślałem, że taki, wydawałoby się podstawowy
    element tejże biometrii pobierany jest od razu :) No nic. Sorry, że
    zawróciłem d# i jak widać teraz faktycznie (by nie powiedzieć fucktycznie
    :) ) nie ma się czym martwić.

    > Pozdrawiam
    > M.

    Również.