  • Data: 2013-04-24 22:29:39
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja w sprawie formalnej:

    On Wed, 24 Apr 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > To tak samo, jak np. przy sprzedaży. Masz salon samochodowy i sprzedałeś np.
    > jeden samochód, co stał pół roku "na magazynie"? 23% VAT.
    > Jesteś osobą fizyczną i sprzedałeś jeden samochód, który stał w garażu przez pół
    roku?
    > 2% CIT. A jak poniżej 1000zł to zero.

    Po kolei, bo powyższe składa się z paru błędów grubych.
    Zarówno rachunkowych jak i formalnych (tu mniej istotnych, ale
    co mam odpuszczać ;)).
    a. Zapomniałeś, że przy zakupie przez salon ten VAT został ODLICZONY.
    Przy zakupie przez OFnon-handel (pierwszym zakupie) ten VAT NIE został
    odliczony, te 2% są DODATKOWO i OPRÓCZ już zapłaconego VATu
    b. Nie CIT a PCC
    c. Chyba nieprawda, bo przy PORÓWNYWALNYM przypadku zapłaci VAT.
    Nie wiem czy cytować czy sam sprawdzisz, że warunkiem koniecznym
    zwolnienia z VAT jest UŻYWANIE, po prawdzie dla samochodów
    jest dość dziwna konstrukcja i nie dam głowy czy "preferowane
    zwolnienie" dla samochodów nie będących towarem handlowym
    może znaleźć zastosowanie, ale wtedy patrz a. i różnica
    sprowadza się do VAT od marży.
    Jeśli tekst powyżej jest niejasny, to raz jeszcze: sprzedaż
    samochodu *osobowego* podlega wyjątkowemu zwolnieniu, ale
    warunku "używania" po pierwsze to nie usuwa, a w razie
    skorzystania ze zwolnienia ewentualnie odliczony VAT
    trzeba ZWRÓCIĆ.
    Efektem jest zawsze powrót do p. a - czyli ew. zapłacenie
    DODATKOWEGO podatku PCC, oprócz VAT.
    I raz jeszcze - co do zasady uznanie za 'nietowar handlowy'
    zawiera kryterium UŻYWANIA.
    Nie mam pojęcia z jaką wersją odpowiedzi na pytanie "czy
    stanie w garażu stanowi używanie w rozumieniu ustawy o VAT"
    zgodzi się NSA :)

    pzdr, Gotfryd