  • Data: 2013-04-19 10:42:09
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.04.2013 22:27, hiki o! pisze:

    > Nie nam tylko sobie.

    Nam. Bo działa w naszym imieniu.

    > Gdyby to bylo nam, to wycena bylaby realna. Koszt
    > leczenia taki a taki i tyle NFZ placi.

    No i takie jest założenie.

    > Ale NFZ placi mniej.

    No bo nie ma.

    > Wiec z zalozenia usluga jest gorsza.

    Bo naród się zrzucił tylko na taki poziom, na więcej nie stało.

    > JAk ci mechanik mowi, mozna to zrobic dobrze za 1000, albo udawac, ze
    > sie zrobi za 500 to co wybierasz?

    Jak mam tylko 500? To proszę, żeby robił choć te najważniejsze rzeczy za
    500.

    >Taniej z perspektywa za miesiac placic
    > znow taniej i za miesiac... Czy drozej i miec z buta na 2 lata?

    Tak, tylko w danej chwili trzeba mieć.
    Z pustego to i Salomon nie naleje.

    > KAzdy obywatel powinien miec mozliwosc powiedziec - a teraz to sie
    > pierdolcie z takim koszykiem. Albo place polowe waszej wymyslonej stawki
    > za to co wymysliliscie, ablo sajonara.

    A to już omawialiśmy, że nie tak działa socjal. Tak działa rynkowy
    system. Socjal działa trochę tak jak powiedzmy sieć osiedlowa. Każdy
    płaci powiedzmy po 50zł i jest doprowadzone łącze o przepustowości N. I
    jak 20 rodzin akurat jest w pracy, włączasz i masz full wypas pełny
    przepływ. A nadchodzi łykend, i nagle system daje ci mniej, bo teraz
    wszyscy korzystają. Potem są wakacje, pół osiedla pojechało nad morze i
    znów masz więcej.

    Jest po prostu pewna pula wspólnej kasy i ile na ciebie przypadnie nie
    wynika z tego ile dałeś, ale jak korzystają inni. Jak jest dużo chorych,
    to każdy dostaje mniej na łebka. Jak jest mało, to komuś przypadnie więcej.

    > Ale przeciez tak jest!
    >
    > Ile placi chemik z biedronki za minimalna? A ile etatowiec z 9000 brutto?
    >
    > Ten pierwszy placi duzo mniej. A gdyby znormalizowac per "100" zł. to
    > ten pierwszy dostawalby duzo wiecej od tego drugiego.

    Owszem, sęk w tym, że ja tamtemu z 9000 dałbym jeszcze mniej :-P Bo go
    stać, żeby zapłacić sobie prywatnie za wiele rzeczy.

    > Tylko wtedy, gdy moge nie placic skaldek.
    > Wtedy ocenie, czxy mnie stac i czy mi potrzebna refundacja.

    Hehehehe.... No właśnie nie taka jest idea. Żeby dokładać tym, co mają
    dołek trzeba mieć w systemie tych, co mają górkę. Inaczej się nie da
    dołożyć.

    Do komercyjnego ubezpieczenia też nie możesz się zapisać ,,oj, bo dom mi
    zalało, to ja może bym się ubezpieczył, a wy mi wypłacicie odszkodowanie''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek