  • Data: 2013-04-19 07:40:07
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > jak się ludziom robić nie chce, to niestety nie poradzisz.
    > W Polsce bezrobocie wśród osób wykształconych i zdrowych nie występuje
    > poza bezrobociem dobrowolnym. Bezrobotnym można być będąc chorym albo
    > naprawdę z IQ na poziomie kamienia łupanego. Inaczej jest to tylko wybór
    > danej osoby.

    !!!!!!!!!!!!

    > No cóż, przecież napisałem ,,w takim zakresie, w jakim wspólnotę stać''.
    >
    > Tak krawiec kraje, jak mu materii staje, no nie?

    > Mogą, ale tu jest znów pewne równanie społeczne. Nie wszyscy mają dzieci
    > mogące to robić, więc się zbiera od wszystkich, uśrednia i wrzuca do wora

    Nie generalizuj. Na ogół ludzie mają dzieci. Jeśli ktoś nie ma dzieci,
    to na ogół ma rodzeństwo (które też ma dzieci, które mogą utrzymywać
    bezdzietnego wujka). Jeśli ani-to ani-to, to może dołączyć do jakiejś
    wspólnoty zapewniającej utrzymanie aż do śmierci (zakon?) albo uprawiać
    profesję, w której przechodzi się w stan spoczynku (co też jest
    wynaturzeniem lekkim). Pozostali mogą dobrowolnie oszczędzać do
    skarpety, albo w jakimś-tam filarze. Ci, którzy pozostają po wyczerpaniu
    tych wszystkich (i innych niewymienionych) możliwości, to doprawdy
    znikomy margines. Dużo mniejszy, niż umierający wskutek organizacyjnego
    niedowładu państwowej "służby" zdrowia.

    No i jeszcze mój argument "koszykowy" (budżetowy):
    Wariant A: Kowalski utrzymuje swojego ojca, a Malinowski swojego.
    Wariant B: Wpieprza się miedzy nich urzędnik, który zabiera im te
    pieniądze, bo "teraz państwo będzie wypłacało emerytury". Urzędnik każe
    sobie za to płacić (patrz siedziby ZUSu), a i przy okazji kradnie z tego
    jak mu braknie na co innego. Który wariant lepszy?

    Czy Ty naprawdę uważasz, że systemy budżetowej oświaty, służby zdrowia i
    emerytur są lepsze, niż indywidualne (trudno mi w to uwierzyć), czy
    tylko-tak podtrzymujesz dyskusję?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.