    From: "hiki o!" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 14:08:44 +0200
    <kkk4pi$dki$1@node2.news.atman.pl> <kkk5sp$nj0$1@mx1.internetia.pl>
    <kkk5pq$buv$1@news.task.gda.pl> <kklh1n$mnq$1@node2.news.atman.pl>
    <kklqpr$td$1@node2.news.atman.pl> <kklsr6$p0s$1@news.task.gda.pl>
    <516e9441$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkm62l$h83$1@news.task.gda.pl>
    <516ea62b$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkma3o$gjs$1@node2.news.atman.pl> <kkmeif$kvc$1@node2.news.atman.pl>
    <516ec9b7$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmhn8$fpt$2@news.task.gda.pl>
    <516ed0b8$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl>

    On 18.04.2013 12:23, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No nieco inne warunki itp. ale zasady te same, jest wspólnota.

    > No. A we wspólnocie mieszkaniowej płacisz na różne fundusze remontowe,
    > wywóz śmieci, ogrzanie klatki, windę, zarząd.

    Zmieniasz skale. Spolecznosc 10, 20 czy 50 osob duzo latwiej moze sie
    zorganizowac. Zmieszcza sie na jedna sale i ustala, ze zarzadu w obecnej
    formie juz nie ma w trybie natychmiastowym. A jak zarzad ma pretensje to
    sobie dalsze rzeczy uzgadnia z kancelaria prawna wspolnoty.

    > Państwo to TY i inni członkowie wspólnoty, zarządzane przez wybrany
    > przez was zarząd. Te same zasady (choć w innej skali owszem) są dla
    > dwóch rodzin mieszkających w jednym domu (np. teściowa i zięć), dla 10
    > rodzin w kamienicy, 100 rodzin w betonioku, 1000 rodzin we wsi..... itd.

    Nie te same. Politycy maja immunitety, ochronę wojska (oplacanego z
    moich pieniedzy). Jak sie zbuntuję to staje sie nagle przestepca a nie
    partnerem do rozmowy.

    > No cóż, twierdzisz, że wspólnota nie funkcjonuje tak, jakbyś chciał. I
    > tu się mogę zgodzić i mogę nawet uznać, że wskazywane przez ciebie
    > problemu nurtują również mnie. Pytanie zasadnicze -- czy np. biorąc pod
    > uwagę wspomniany przykład lekarza, jest to wina złego zarządu czy np.
    > niemożności lepszego działania. Przykładowo np. ja bym chciał, żeby moja
    > wspólnota mieszkaniowa w moim bloku zapewniała mi masażystkę na każde
    > wezwanie. Pytanie czy to, że nie zapewnia to wina złego zarządu, czy też
    > po prostu warunki są jakie są i nie można tego zapewnić.

    We wspolnocie - powstaje umowa, co kto ma zapewniac, i jak nie zapewnia
    to np. nie dostaje kasy (bo masazystka miala byc w srode, a nie bylo).

    A teraz rozwin to w temacie Panstwa - mam prawo do lekarza, lekarza nie
    ma, kto mi odda kase za to, ze lekarz mial byc?

    Nikt.

    Dlaczego?

    Bo w umowie nie ma, ze lekarz ma byc w srode, tylko "ze ma byc kiedys,
    kiedy bedzie".

    > Nie. Płacisz za coś innego. Bo nie odpowiada ci to, co zapewnia ci
    > wspólnota, a za co zapłaciłeś za pośrednictwem wspólnoty.

    Nie chce placic dwea razy - skoro place, to chce wymagac. Np. przestac
    placic.

    > jw.

    zen.aspx