    Date: Fri, 19 Apr 2013 12:39:18 +0200
    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd)
    <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl> <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl>
    <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl> <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl> <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkogpu$kfb$1@node2.news.atman.pl> <kkohng$le7$1@node2.news.atman.pl>
    <kkoigf$cf3$1@node1.news.atman.pl> <kkoo1u$rt1$1@node2.news.atman.pl>
    <kkools$cls$2@news.task.gda.pl> <kkopd4$k0g$1@node1.news.atman.pl>
    <kkoppr$fdg$3@news.task.gda.pl> <kkosqg$15l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpg00$h46$1@news.task.gda.pl> <kkphvr$m9g$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpj44$p7f$1@news.task.gda.pl> <kkpkhd$ot5$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpmsm$55d$1@news.task.gda.pl> <kkpod6$lpr$1@node1.news.atman.pl>
    <kkqvel$i1d$1@news.task.gda.pl>
    <5171182f$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkr5bg$1ej$1@news.task.gda.pl>

    > Prawda.

    Udowodnij.

    Będziemy się przekrzykiwać?

    > Na to nie pozwala etyka od tysiącleci wypracowywana przez społeczeństwo.

    Nie przesadzaj. Może od kilku dziesięcioleci.
    Po prostu grupa cwaniaczków zwęszyła kasę w rejonie instytucjonalnego
    wyrażania empatii i kanalizowania tej etyki, którą masz na myśli.

    > Po prostu społeczeństwo do swojego funkcjonowania nie potrzebuje
    > wyłącznie maksymalizacji funkcji zysku. Społeczeństwo składa się z
    > ludzi, którzy mają uczucia i wypracowaną etykę.

    Ale nie wszyscy takie same uczucia i taką samą etykę. Więc na tych pod
    kreską niech łożą ci, którzy czują taką potrzebę i to łożenie poprawia
    im samopoczucie. Niech to robią sami, z własnej woli i za własne
    pieniądze. Bo gdy zaczynają rabować całą resztę pod groźbą więzienia, to
    zaczyna się już terror.

    P.S. i na koniec: Widzę, że nie docierają do Ciebie żadne argumenty. Na
    posty odpowiadasz wybiórczo pomijając argumenty, które Ci nie pasują.
    Znudziło mi się gadanie do ściany. Do tej pory pisałem w tym wątku tylko
    dlatego, że czytali to również inni, do których być może co nieco trafia.

    Dla mnie - EOT.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.