    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: Olana reklamacja okien, co dalej?
    Date: Sat, 17 May 2008 15:02:47 +0200

    > Znaczy co, nie jest wadą, że przez okno wieje zimno? To takie to ja miałem
    > poprzednio. Nie po to zapłaciłem 3kzł, żeby mieć to samo.

    Jeśli wycięcie uszczelki daje prawidłową infiltrację powietrza, zgodną z normą
    to okno jest OK. Nawet jeśli Ty masz inne zdanie.

    Jedna ze znajomych mi firm miała pewne problemy z tego powodu, że okna nie
    spełniały norm w tym zakresie. Z powodu zbyt szczelnych okien i braku
    prawidłowej wentylacji w pomieszczeniu pojawił się u klienta grzyb. Klient
    zareklamował okna. Sprawa otarła się o sąd. Wyszło, że fima musiała pokryć część
    strat spowodowanych właśnie zbyt szczelnymi oknami (część, bo powodem powstania
    grzyba był również brak prawidłowej wentylacji pomieszczenia, za co firma już
    nie odpowiadała). Szczegółowo sprawy nie znam, ale wiem, że od tamtej pory
    wszystkie okna mają wyciętą część uszczelki w górnej części skrzydła/ościeżnicy.