eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 ) › Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.lodz.pl
    !lublin.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210)
    Date: Wed, 03 Feb 2010 16:44:32 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 48
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <hkc59m$4nh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1265211873 28760 213.180.130.17 (3 Feb 2010 15:44:33 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Feb 2010 15:44:33 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 220.189.208.188, 10.174.28.51
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.1.5) Gecko/20091126
    Firefox/3.5.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:626114
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Najpierw zapewniała mnie, że "taka przesyłka to coś jak list zwykły" (NIGDY nie
    > > słyszałem o takim trybie nadawania paczek) - potem zaś okazuje się, że taki
    > > "nierejestrowany `list zwykły' " można reklamować(?). Pytanie: w którym momencie
    > > kłamała?
    >
    > Może w żadnym? Może gdzieś tam w rejestrach mają jedną jedyną przesyłkę
    > pod ten adres i na tej podstawie udało się zareklamować? Poza tym -
    > przesyłka w końcu wróciła - więc jest namacalny po niej ślad.

    Nie wiem, czy naprawdę "wróciła" - bo tak naprawdę do tej pory nie mam pewności,
    że w ogóle została wysłana. W sumie jednak - powtórzę - przeboje z pocztą uważam
    za sprawę klienta poczty; ja nim nie jestem. Ja tylko zrefundowałem sprzedawcy
    koszt przesyłki - i oczekuję rzetelnej obsługi, a nie sprawozdań z trybu
    załatwiania domniemanej reklamacji.

    Ta reklamacja to - uważam - w sumie nie moja sprawa. Nie otrzymałem towaru -
    więc winienem dostać całkowity zwrot pieniędzy, a z pocztą to już niech jej
    klient się użera, i dochodzi od niej ew. odszkodowań.

    > > Ze względu na niejasny opis aukcji błędnie zrozumiałem, że to jakaś poważna
    > > firma mająca siedzibę w UK, która klientom z Polski wysyła towar z magazynu
    > > zlokalizowanego w Polsce. Mogłem wybrać "kurier", ale był o połowę droższy -
    > > więc ponieważ z przesyłkami krajowymi nigdy problemu nie miałem, wybrałem wersję
    > > tańszą.
    >
    > No to tutaj twoje racje moralne się znacznie zmiejszają (bo prawnych nie
    > masz od samego początku :D). Wybrałeś taniej - przechytrzyłeś.

    W pewnym sensie tak: sam skręciłem bat na siebie - bo zakładałem uczciwość i
    rzetelność sprzedawcy (naiwny jestem, nie?).

    > > Nigdy bym nie przelał pieniędzy z góry nikomu z zagranicy nie będąc pewnym, że
    > > to duża, poważnie traktująca klienta, solidna firma. Przelewy z góry to ja mogę
    > > robić np. Amazonowi - a nie jakiejś cwaniarze, która wyjechała do UK, aby
    > > bezkarnie robić rodaków "w bambuko".
    >
    > No a jednak nie będąc pewnym że to poważna firma zrobiłeś to :).

    W sumie racja: w tym akurat przypadku pewny nie byłem - po prostu odniosłem
    mylne (jak się poniewczasie okazało) wrażenie, i udzieliłem "kredytu zaufania",
    którego sprzedająca bez specjalnych skrupułów nadużyła. Bo "przepisy więcej nie
    wymagają".

    Ot, jurydyczna atmosfera: skoro "przepisy nie wymagają" - to i ludzie od siebie
    nie wymagają... bo po co?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1