  • Data: 2007-08-20 11:24:10
    Temat: Re: [OT] Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faalp8$pmr$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 20 sierpnia 2007 00:31
    > (autor swen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <Gw3yi.8514$ka7.7967@newsfe4-gui.ntli.net>):

    > I też ich wtedy kosmici wybrali... Kurde... 7 lat rządzą kosmici i naród
    > nie
    > protestuje. Czyżby narodowi jednak rządy kosmitów pasowały?

    Tak, kosmito.

    > Gdzieniegdzie... I z wielkiego ustępstwa. Bo książeczki są warte tyle ile
    > papier toaletowy.

    Z rzadnego usteopstwa, ksiazeczka warta byla tyle samo co plastik.

    > To jak bardzo niewolniczym krajem są Niemcy, gdzie zezwolenia musisz mieć
    > na
    > jeszcze więcej spraw... W Polsce każdy może robić co chce... W Niemczech
    > jak chcesz mieć piekarnię, to musisz mieć stosowne zaświadczenia, że
    > umiesz
    > piec. I to osobne na pieczywo i osobne na ciastka!

    Udokumentowanie profesji to co innego niz koncesja na handel, pozwolenia na
    handel itp.
    Jestem jak najbardziej za tym, by nie dac piekarzowi otworzyc gabinetu
    lekarskiego, chyba, ze ma stosowne udokumentowane umiejetnosci.
    Widzisz, to tym sie rozni, ze w Polsce byle kto moze otwierac gabinety
    lekarskie, piekarnie itp. Natomiast by handlowac, to juz trzeba miec kase na
    koncesje, bo handel zostal zarezerwowany dla pewnych osob.

    > Do tego dostępność urzędów i urzędników jest jeszcze niższa. Kiedyś
    > nieopatrznie zajechałem na godzinę 11 do konsulatu w Opolu... Wyczytałem,
    > że konsulat otwarty do 12, więc wyjechałem z Zabrza rano tak, żeby kole 11
    > być... Niestety okazała się kolejka i o 12 jeszcze stałem przed bramą.
    > Przyszedł strażnik, zamknął bramę i powiedział szlus. Nikt się nie
    > przejmował tym, że około 6 osób zostało nieprzyjętych i przyjechanych z
    > daleka. Koniec godzin przyjmowania interesantów i już.

    A moze dla tego, ze to byl konsulat w Opolu, czyli jak mniewam w Polsce?

    > A jakoś pomimo, a raczej dzięki, ,,zniewoleniu'' porządkiem Niemcy pracują
    > najkrócej wśród państw cywilizowanych. Mają też jedną z najlepiej
    > rozwiniętych gospodarek, a do tego bardzo silny system socjalny. Tylko, że
    > oni od zawsze wiedzieli, że porządek musi być. I wolność to wolność a nie
    > anarchia.

    Porzadek i dobre prawo oraz ustawodastwo to jedno, a badziew, oszustwa,
    korupcjie i prywata to drugie.
    U mnie nigdy nie bedzie przyzwolenia na prawo ktore daje pewnym osoba
    mozliwosci okradania kraju.
    Poraz kolejny prosze o odroznianie porzadku od zlodziejstwa.