    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: [OT] Pytanie o telefon
    <62e63cc5$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <VJ1GK.1017420$AS_9.969524@fx12.ams1>
    <62e8b122$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <Jy2GK.306183$MWc5.157449@fx06.ams1>
    <62e95ea3$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <1KEGK.214202$A665.31131@fx08.ams1>
    <62eb493d$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <Z7JGK.532568$B0_9.509562@fx13.ams1>
    <62ebe9d4$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <qR%GK.521438$MWc5.380913@fx06.ams1>
    <62ed2002$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <4WEHK.465953$7F29.335540@fx02.ams1>
    <62ef60cf$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 08 Aug 2022 01:12:29 GMT

    On 2022-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wiele osób szło, bo to był jedyny sposób na zdobycie wiedzy. Nie było
    > świeckiego szkolnictwa, albo było trudno dostępne. Ja chcę wierzyć, że

    Ale to chyba jakieś >>100 lat temu?

    > nadal wiele osób idzie właśnie dlatego, że chcą pomagać. W PZPR też nie
    > wszyscy mieli "na ustach" nauki Marksa, Engelsa i Lenina.

    Oczywiście, że nie. Szczególnie MZ po wojnie wiele osób szczerze
    widziało w tym wszystkim wiele pozytywnego i budowało ten socjalistyczny
    ustrój pełni dobrej wiary, woli i entuzjazmu.

    > Dziecko - moim zdaniem - łatwiej przekonać do zachowania w tajemnicy.

    To jest właśnie ta manipulacja.

    > Ono często w ogóle nie ogarnia, w którym momencie kończy się przyjaźń, a
    > zaczyna "coś więcej". Z dorosłą kobietą będzie ten "problem", że
    > wcześniej, czy później będzie chciała jakoś to "zalegalizować".
    > Najpóźniej w momencie, gdy pojawia się dziecko.

    Z dorosłą kobietą to niewielu takich się znajdzie (z co bardziej
    normalnego sortu) co by księdza potępiło. Oczywiśnie nie takie
    manifestacja tego, jak ostatnia na topie z rżnięciem na biurku biskupa.

    > Natomiast inna sprawa, że po nagonce medialnej, część oskarżeń może być
    > "wyssana z palca". To po prostu jest "ze skrajności w skrajność".

    > Życie z przykazaniami Chrystusa nie wydaje mi się szczególnie
    > skomplikowane. Nie uważam się za autorytet, ale na ile się na tym znam,
    > to te przykazania nie są jakoś szczególnie skomplikowane. Do poziomu
    > ekspert skomplikował to później Kościół. Chrystusowi generalnie chodziło
    > o to, by innym ludziom nie czynić krzywdy.

    Przykazania nie są za bardzo skomplikowane, a jednak przemożna katolicka
    większość ma spore kłopoty aby miłować bliźniego, nadstawiać drugi
    policzek, nie kraść i parę innych.

    --
    Marcin