    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: [OT] Pytanie o telefon
    <a...@g...com>
    <62d3ca74$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <b64BK.390347$70_9.370372@fx10.ams1>
    <f...@4...net>
    <62d94bc6$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <112ad48mcwm5l$.wvnyfqao0117.dlg@40tude.net>
    <62d98887$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <vDmCK.563620$Gx85.6611@fx07.ams1>
    <62da4149$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 23 Jul 2022 02:32:29 GMT

    On 2022-07-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To zależy - generalnie napierdalaj mniej tam gdzie im państwo
    > napierdalać więcej nie pozwala:P U nas katole muzłmanów nie napierdalają

    czyli wydaje się, że religia nie jest tu dominującym czynnikiem

    > nie dlatego że by nie chcieli (przynajmniej wystarczająca część żeby im
    > wpierdolić) ale dlatego że jednak państwo nie pozwala i do pierdla za
    > zatłuczenie muzlima się idzie.

    Wydaje się, że i w ateistycznym państwie też konieczne by były
    ograniczenia. Ale jednak mam ciąglę wrażenie, że buddyści nie wpierd..
    się w cudze życie z buciorami tak jak wyznawcych dwuch ww. religii.

    > Z tego co wiem to zwykli buddyści napierdalali ich po prostu "bo tak".
    > Natomiast buddyjska wierchuszka jak najbardziej popierała to "w obronie
    > buddyzmu" którego nikt zresztą nie atakował. Ich "najwyżsi" mnisi po
    > pierwszych masakarach przemawiali do żołnierzy i uspokajali uch
    > sumienia, że co prawda zabijać ot tak nie wolno, ale oni przecież dla
    > budyyzmu więc się nie liczy jako grzech. W sumie jak w każdej religii.
    > Obecnie jest to klasyczna wojna miedzy my a oni, gdzie podział przebiega
    > po religii.

    Nie znam tła. Jedyne co wiem, to że Birma to dość specyficzny kraj z
    posraną najnowszą historią i to poważnie. Miałeś i masz tam totalitarne
    rządy junty wojskowej i biedne masy. Kraj był bardzo izolowany, wręcz
    przypominał pod tym względem Koreę Pn czy Kubę. To są idealne warunki na
    znalezienie sobie wroga wewnętrznego czy innego, bo tak te systemy
    działają. Potem nastały krótkie rządy Aung San Suu Kyi i ponwnie rządy
    junty. U Ruskich zobacz, dużo więcej czasu nie zmieniło nic z kacapskiej
    mentalności. Innymi słowy, byłbym ostrożny z wyrokowaniem, że ma to
    cokolwiek wspólnego z Buddyzmem.

    > No więc w birmie to wyglądało tak samo. W indiach też buddyści mordowali
    > muzułmanów na ulicach w dość brutalne sposoby (na przykład zatłuczenie
    > kijami) tylko za to że ktoś chodzi do meczetu. Więc tentego.

    To co piszesz oznacza, że żadna religia nie czyni człowieka odpornym na
    bycie skurwysynem. Co ja twierdzę, że niektóre jakby wręcz potęgują złe
    cechy, i że MZ Buddyzm do tych religii nie należy.

    --
    Marcin