    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OFE - zabór mienia
    Date: Mon, 23 Dec 2013 01:21:07 +0100
    <52b57fde$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <l9496n$lhg$1@node2.news.atman.pl>
    <52b5ae4d$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <l94bhe$nr5$1@node2.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <l94jcr$t2u$2@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <l94nr6$4kh$2@node2.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <l97jsd$1fd$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <l97m0l$3pp$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <l97t5e$bg8$1@node1.news.atman.pl>

    On 2013-12-22, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Liczmy tylko 500 wiecej miesiecznie. 6000 rocznie. Kawalerka w 30 lat.
    > Fantazja?

    Tak. I niesamowita ignorancja. Nie ma zadnej korelacji między
    mniejszym opodatkowaniem a większą skłonnością do oszczędzania.
    Ba. Nawet bardzo wysokie pensje nie gwarantują że będzie Cię na
    emeryturę stać i to nie tylko w naszym kraju.

    > To sie naucza odpowiedzialnosci. Uwazasz ze za nieodpowiedzialnosc kogos
    > ja powinienem placic?

    Ale Ty właśnie próbujesz uniknąć odpowiedzialności.
    Chociażby za te pokolenia które płaciły składki utrzymując
    wcześniejszych emerytów.

    > pisalem - zlikwidowac taka mozliwosc.

    I znowu - niesamowita ignorancja.

    > nie ulegac.

    I znowu ignoracja.

    > poradz.

    Napisałem już obok co uważam za sensowne.
    Podrzuciłem też linki wskazujące że to jest ogólny trend.
    Nie chcę mi się powtarzać.

    > tak, dokladnie, chce sie wypiac ale tylko an tych, co maja postawe "daj daj"

    Nie. Ty się chcesz wypiąć na obecnych beneficjentów systemu.
    Bez zwracania uwagi na to, że ONI kiedyś do tego systemu wkładali.
    "daj daj" to wołają osoby wyłudzające zasiłki/renty, a nie obecni emeryci.
    Gdzie zasiłki to ani trochę nie jest kwestia ZUSu o który tak drzesz
    szaty.

    > Jesli dzieki temu bede mogl wykorzystac swoje srodki i zapewnic soie
    > emeryture - to co w tym zlego?

    Wg mnie nie ma korelacji, to tylko Twoje myślenie życzeniowe.

    > Mam godzis sie na okradanie w imie "daj daj"

    Skup się: obecni emeryci Cię nie okradają. Obecni emeryci
    wywiązali się ze swojej umowy społecznej. Ty chcesz się na nich
    wypiąć.

    > Nie odpowiedziales.
    > Co bedzie jak zus pierdolnie.

    I co mam Ci rysować rózne możliwe scenariusze? Począwszy od rewolucji,
    wojnie domowej, zmianie systemu na dyktaturę? Nie wiadomo co będzie
    dokładnie. Na mniejszą skalę można prześledzić casus bankructwa Detroit
    i zobaczyć "co będzie". Ale to i tak tylko da częściową odpowiedź
    na to pytanie.

    Mało Ci przykładów że emerytury są bezpieczniejsze?
    Na Cyprze wywłaszczyli ludzi z emerytur, czy z pieniędzy z lokat?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl