  • Data: 2006-03-28 11:57:36
    Temat: Re: OEM
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W poście <e0all2$mo6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> m.in. napisał(a)::

    > Analogia jest o k. d . p bo do samochodów i mieszkań nie stosuje się
    > prawa autorskiego.

    Czy jednak podpisywałem ta licencję, czy ktoś mi ją dał do przeczytania
    przed zakupem? Pan poprosił komputer z systemem operacyjnym, zapłacił za
    niego i dostał już go z zainstalowanym systemem, po jakimś czasie wymienia
    sobie większość elementów, płytę główną, procesor, kartę graficzną, dokłada
    RAM'u i pracuje/bawi się dalej. I co złamał prawo? To on oszukuje czy on
    został oszukany? Albo inaczej, kupił box'a, nalepił nalepkę na obudowę, ale
    w czasie przeprowadzki na obudowę mu coś spadło, wymienił ją ale nowa nie
    ma już nalepki tym samym umowa licencyjna została złamana, ponieważ mówi
    ona wyrażnie o licencji (obecnie nalepka na obudowę), oryginalnym nośniku i
    fakturze zakupu i gwarantuję Ci, że M$ drugiej nalepki nie wyda. Albo
    zgubił fakturę i też nie spełnia już warunków licencji. Czy licencja może
    być niezgodna z obowiązującym prawem? Według mnie te dołączane przez M$ do
    swojego oprogramowania podpadają bardzo, bo w sposób rażący są krzywdzące
    dla kupującego. Jeśli masz wątpliwości do co licencji zadzwoń do BSA
    (www.bsa.org), albo na infolinie M$.

    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
    ... i do tego jaki ładny :) [http://artbhp.pl/~motto/screens/mydesktop.jpg]