  • Data: 2006-03-28 16:06:16
    Temat: Re: OEM
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Motyliński napisał(a):

    > A czy sam fakt, że nie daje się szansy przeczytania licencji przed zakupem
    > nie jest już złamaniem jakiegoś prawa?

    Ale kupując komputer wiesz że Widnows masz na licencji OEM. Jak nie
    wiesz co to znaczy pytaj sprzedawcę komputera. To on sprzedaje ci
    komputer bezpośrednio. Trudno potem udawać głupa jak się nie zapytasz
    sprzedawcy o to czego nie rozumiesz.

    > Dziś zrobiłem eksperyument wszedłem do jednego z większych sklepów
    > komputerowych i poprosiłem o Windowsa i sprzedawca podał mi OEM, mimo, że
    > nie chciałem kupic żadnego komputera nie wspominając niż o warunkach
    > licencji. Kiedy poprosiłem o możliwość przeczytania licencji Pan
    > powiedział, że jak zapłace to sobie będe mógł otworzyć i poczytać. Spytałem
    > więc, czy jak już kupię i nie zaakceptuje warunków licencji, to czy będę
    > mógł oddać produkt, w odpowiedzi usłyszałem, że nie...

    To wprowadził ci w błąd. Musi ci udzielić wszystkich informacji o
    sprzedawanym ci produkcie.
    A tutaj ci udzielić przynajmniej jednej że jak kupisz OEM to nie
    będziesz mógł oddać. Było spytać co znaczy OEM i już nie kupujesz kota w
    worku. Jak cię wprowadzi w błąd, będziesz mógł wycofać się z całej umowy
    kupna komputera.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"