  • Data: 2006-08-25 20:12:13
    Temat: Re: ODPOWIEDZIALNOŚĆ za porady
    Od: j...@p...onet.eu szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jestem tak do końca przekonany. Ale nie będę się upierał :)
    > Korzystając z jakiejś strony z poradami zawieram jakąś nienazwaną umowę?
    > A skoro można to próbować zakwalifikować jako umowę, można do tego potem
    > zastosować art. 471 kc.

    Ale wg mnie nie ma tutaj zobowiązania nie ma ani wierzyciela ani dluznika. Eh
    chec niesienia
    bezplatnej pomocy w ramach poszerzenia wiedzy okazuje sie nie byc tak prosta.
    Ktos z stowarzyszenia udzieli porady wspolnie z innymi czlonkami, okaze sie
    ze jest cos zle albo ze niby jest cos zle i co wtedy. Chyba okazuje sie
    ze na wszelki lepiej jest pisac czy mowic "naszym zdaniem" "na podstawie
    zgromadzonych informacji" "prawdopodobnie" a moze jeszcze " nie zaprzeczam
    i nie potwierdzam". Eh podlamalem sie troche :).Nie mozna napisac ze sie
    nie ponosi odpowiedzialnosci za porade bo po co komus taka porada. Wspolpraca
    w stowarzyszeniu polegala by na pomocy prawnej przez internet. W tym wypadku
    zapoznanie sie z problemem ma charakter ograniczony bo zapoznanie sie
    wystepuje nie jako w sposob posredni. Dodatkowo osoba zainteresowana moze
    nie przedstawic wszystkich okolicznosci majacych znaczenie dla rozstrzygniecia
    problemu. Prosilbym w miare mozliwosci o konkretne pomocne propozycje
    ewentualnych
    rozwiazan problemu. Najwazniejsza jest chec niesienia pomocy i zdobywania wiedzy
    co do porad czy wyjasnien pewnie najlepiej przytaczac przepisy i nic wiecej ale
    co to za porada moze mozna powiedziec cos wiecej i jednoczesnie nie zaszkodzic
    ani sobie ani nikomu innemu.