  • Data: 2007-11-18 22:11:45
    Temat: Re: OC w 2 ubezpieczalniach. Czy da sie cos zrobic????
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Nov 2007 15:58:09 -0600, witek napisał(a):

    > Dlaczego nie?

    Bo przy OC co do zasady wykluczone jest doubezpieczenie czy jakby nazwać
    przekroczenie sumy ubezpieczenia wskutek zawarcia podwójnej umowy.
    Ubezpieczalnie to dość bezlitośnie tępią z oczywistych przyczyn.

    > Jest do dupy conajmniej w kilku miejscach. 1. Mam mieć obowiązkowe OC,
    > ale nie pozwala mi się zmienić ubezpieczyciela, tylko wymusza siedzenie
    > rok u tego którego już od 11 miesięcy nie chce.

    Każda umowa przewiduje jakiś tam okres wypowiedzenia. Właśnie ze względu
    na obowiązkowość tej nie wypowiesz częściej niż raz na rok.

    > Brakuje mi zapisu, że
    > można wypowiedzieć umowę pod warunkiem, że wskaże się gdzie kontynuuje
    > się ubezpieczenie.

    Ale dlaczego przepis ma dawać ubezpieczalniom darmowy przegląd rynku?
    Mnie zwykle pytali a ja mówiłem "tam gdzie najtaniej - proszę
    posprawdzać".

    > A teraz wyobraź sobie, że chce ci wyciąć numer. Kupuje OC w pięciu
    > firmach i sprzedaje ci samochód pokazująć tylko jedną z umów. I
    > niechcący po 11 miesiącach się dowiesz, że właśnie czterem firmom wisisz
    > składki. Wcale nie musisz wiedzieć o istnieniu ubezpieczenia, aby na
    > ciebie przeszło.

    Nic nie przechodzi. Skutkiem zbycia pojazdu jest wygaśnięcie umowy OC w
    ciągu 30 dni (albo miesiąca? - nie pamiętam) od daty przeniesienia
    własności.
    Problem ma zbywca, który na złość mamie nie opowie ubezpieczalni, że
    sprzedał auto.

    > 3. Dlaczego nie mogę mieć ubezpieczenia w niepolskiej firmie?

    Ojej. Pewnie dlatego, żeby poszkodowany nie musiał szukać likwidacji
    szkody w Tanzanii.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/