  • Data: 2007-11-18 21:58:09
    Temat: Re: OC w 2 ubezpieczalniach. Czy da sie cos zrobic????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Paradoks polega na tym, że z obu polis i tak nie da się w sumie
    > skorzystać.

    Dlaczego nie?

    > Ustawa jest dość dobra, o tyle dobra, o ile dobre są obowiązkowe
    > ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

    Jest do dupy conajmniej w kilku miejscach.
    1.
    Mam mieć obowiązkowe OC, ale nie pozwala mi się zmienić ubezpieczyciela,
    tylko wymusza siedzenie rok u tego którego już od 11 miesięcy nie chce.
    Brakuje mi zapisu, że można wypowiedzieć umowę pod warunkiem, że wskaże
    się gdzie kontynuuje się ubezpieczenie.

    2.
    A teraz wyobraź sobie, że chce ci wyciąć numer. Kupuje OC w pięciu
    firmach i sprzedaje ci samochód pokazująć tylko jedną z umów.
    I niechcący po 11 miesiącach się dowiesz, że właśnie czterem firmom
    wisisz składki. Wcale nie musisz wiedzieć o istnieniu ubezpieczenia, aby
    na ciebie przeszło.

    3. Dlaczego nie mogę mieć ubezpieczenia w niepolskiej firmie?