  • Data: 2004-02-12 01:47:40
    Temat: Re: OC rolnika ?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mój znajomy pracuje w zakładzie i prowadzi gospodarstwo rolne 1.1 ha [nie
    > produkuje art.rolnych na zewnątrz tylko dla swoich potrzeb]. Ostatnio dostał
    > pismo o obowiązku opłacenia OC gospodarstwa pod groźbą kary.
    > Czy to jest na pewno obowiązkowe ?

    Dołączam się do pytania.
    Bo z tego co znalazłem to diabli wiedzą. Niby jest Rozporządzenie
    Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 1993 r. w sprawie ogólnych
    warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
    rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego.
    Ale jego status to: nieobowiązujący - uchylona podstawa prawna.
    Uchylenia wynikają z Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności
    ubezpieczeniowej, która to weszła w życie 1. stycznia 2004r.
    W tej ustawie jest wspomniane coś o oc, ale żadnych konkretów
    Art. 10. pkt. 2.
    Krajowy zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład ubezpieczeń
    wykonujący działalność ubezpieczeniową na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rolników
    z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego, staje się członkiem
    Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego z dniem zawarcia pierwszej
    umowy w tego rodzaju ubezpieczeniu.
    Żadnych innych ustaw i rozporządzeń mówiących o oc nie znam.

    W zeszłym roku rozporządzenie obowiązywało, w Gazecie Ubezpieczeniowej
    kiedyś o tym pisali.
    Nawet jakieś kary za nieposiadanie OC były - masz tu odnośnik:
    http://www.infor.pl/wskazniki/wisdok.html?R=4S04--

    A tak w ogóle to kto to przysłał? I jaką podstawę prawną podał? Jeśli
    wspomniane rozporządzenie, to niech znajomy napisze pismo, w którym
    stwierdzi, że rozporządzenie jest nieważne i prosi o inną podstawę ;-)
    Ja bym prosił o info na grupę, albo na mój e-mail co z tego wynikło.

    Jeśli możesz to napisz teraz kto to wysłał, bo to dla mnie ważne.
    Firma ubezpieczeniowa? Wójt? Jakiś inny urząd?

    pozdrawiam
    Bremse