  • Data: 2009-02-04 12:38:10
    Temat: Re: Nowy regulamin
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Feb 2009, zly wrote:

    > Ale to zmienic go moze tylko jedna strona? To troch nierowne traktowanie.

    Ale na zawarcie umowy na zasadzie "wzorca umownego" zgodziłeś się
    z gory, zawierając *pierwotną* umowę.
    Teoretycznie możesz szukać dostawcy, ktory zaakceptuje umowę nie
    opartą na "wzorcu", nie ma zakazu :)
    "Wzorzec" jest legalną postacią zawierania umowy - tak wolno i już.
    A to sprzedawca określa na jakich warunkach *oferuje* usługę,
    równie dobrze może ją sprzedawać na licytacji.

    > Bo w momencie kiedy w normalnych warunkach ja bym chcial zerwac umowe to
    > musialbym zaplac jakas kare (typu doplacic za 'upusty' promocyjne)

    Było nie zawierać umowy z "upustami" ;)

    > Wynika z tego, ze rozwiazaniem by nie placic tych kar byloby przedstawic
    > aster nowa umowe, zmodyfikowana przeze mnie. I jesli oni by jej nie
    > zaakceprtowali to mialbym prawo bezkarnie odejsc?

    Nie, bo to nie oni przyjęli Twój wzorzec przy zawieraniu umowy, lecz
    Ty ich (wzorzec).
    Weź sobie do poduszki (albo do kawy, tylko więcej kawy zrób ;))
    Kodeks Cywilny, np. stąd:
    _117.html
    ...i zacznij od art.384

    pzdr, Gotfryd