  • 1. Data: 2009-02-04 07:37:21
    Temat: Nowy regulamin
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Aster wprowadza nowy regulami, od 1 stycznia. Oczywiscie mozna rozwiazac
    stara umowe etc.

    Czy jednak musze podpisywac nowy? Powiedzmy, ze nie chce podpisywac nowego,
    ale nie chce rowniez rezygnowac ze starej umowy. Moim zdaniem nie mam
    obowiazku nic podpisywac a oni nie moga wyciagnac z tego powodu
    konsekwencji, bo to tak jakbym ja im napisal nowa umowe do podpisania, oni
    nie chcieli podpisac wiec mam prawo do rozwiazania umowy, ale w ta strone
    raczej by ich to nie interesowalo :)

    Pytanie drugie: czy ater ma prawo i na jakiej monitorowac co sciagam
    --
    marcin

  • 2. Data: 2009-02-04 09:07:41
    Temat: Re: Nowy regulamin
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Lut, 08:37, zly <b...@N...fm> wrote:
> [...]
    > raczej by ich to nie interesowalo :)
    >
    > Pytanie drugie: czy ater ma prawo i na jakiej  monitorowac co sciagam

    Aster nie ma tez obowiazku dostarczac sygnalu do domu.

  • 3. Data: 2009-02-04 09:35:20
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomosci:
    ki.fixed
    uzytkownik *zly* napisal(a):

> [...]
    > nie chcieli podpisac wiec mam prawo do rozwiazania umowy, ale w ta strone

    Albo akceptujesz nowy regulamin, albo sie rozstajecie. Dotychczasowy traci
    moc i w sytuacji gdybys dalej byl klientem bez akceptacji nowego, wasze
    relacje nie bylyby niczym uregulowane. I Ty i oni mozecie robic co chcecie.
    Chulaj dusza, piekla (regulaminu) nie ma.

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2009-02-04 10:05:55
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 10:35:20 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Albo akceptujesz nowy regulamin, albo sie rozstajecie.

    No ale na tej zasadzie to mozna zerwac bezkarnie kazda umowe.
    Np mam umowe z inna firma, sa kary jakies tam za zerwanie tej umowy. Nie
    chce juz miec umowy z ta firma wiec co robie? Wprowadzam nowy ergulamin
    ktory jest do niezaakceptowania i tym samym nasza umowa rozwiazuje sie bez
    kar?

    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-02-04 11:08:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    .fixed
    użytkownik *zly* napisał(a):

> [...]
    > ktory jest do niezaakceptowania i tym samym nasza umowa rozwiazuje sie bez

    Chcesz wprowadzać nowy regulamin jako klient firmy?

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2009-02-04 11:31:45
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 12:08:57 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Chcesz wprowadzać nowy regulamin jako klient firmy?

    Mowilem hipotetycznie. Zlozmy, ze ja komus swiadcze jakas usluge, i jest w
    umowie, ze nie moge bezkarnie jej zerwac. Wystarczy wtedy zmienic
    regulamin?

    Zreszta olejmy czepiactwo. Interesuje mnie jak to wyglada od strony
    prawnej. Zarowno w kwestii regulaminu jak i podsluchiwania oraz oceniania
    danych
    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-02-04 11:42:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 12:31:45 +0100, zly napisał(a):

    > Mowilem hipotetycznie. Zlozmy, ze ja komus swiadcze jakas usluge, i jest
    > w umowie, ze nie moge bezkarnie jej zerwac. Wystarczy wtedy zmienic
    > regulamin?

    Wystarczy, że zmienisz regulamin, a usługobiorca się nie zgodzi. To on
    wówczas może rozwiązać umowę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-02-04 11:49:05
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 11:42:31 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Wystarczy, że zmienisz regulamin, a usługobiorca się nie zgodzi. To on
    > wówczas może rozwiązać umowę.

    tak, to wiem. Ale co w momencie kiedy sie nie zgadzam z nowym regulaminem,
    a nie mam zamiaru rozwiazywac tej umowy. Podpisalem jakis czas temu na
    atkich a nie innych warunkach ktore mi pasowaly i nie zamierzam zmieniac
    bo druga strona ma jakies widzimisie.
    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-02-04 11:57:37
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    zly wrote:

> [...]
    > a nie mam zamiaru rozwiazywac tej umowy. Podpisalem jakis czas temu na
    > atkich a nie innych warunkach ktore mi pasowaly i nie zamierzam zmieniac

    Dotychczasowy wzorzec umowy został zmieniony przez jedną ze stron,
    zgodnie z prawem. Teraz masz dwie opcje: kontynuować umowę na *nowych*
    warunkach lub ją rozwiązać.
    Z uwagi na fakt, że w takich przypadkach z reguły świadczący umowę ma
    prawo do odszkodowania przy wcześniejszym jej zakończeniu przez
    usługobiorcę, prawo daje Ci możliwość rozwiązania umowy bez konieczności
    płacenia takiego odszkodowania.

    W zasadzie innej możliwości nie ma, chyba że jesteś w stanie
    wynegocjować umowę na indywidualnych warunkach, ale to raczej nie w tym
    przypadku.

    M.

  • 10. Data: 2009-02-04 12:06:40
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 12:57:37 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Dotychczasowy wzorzec umowy został zmieniony przez jedną ze stron,
    > zgodnie z prawem

    Ale to zmienic go moze tylko jedna strona? To troch nierowne traktowanie.
    Bo w momencie kiedy w normalnych warunkach ja bym chcial zerwac umowe to
    musialbym zaplac jakas kare (typu doplacic za 'upusty' promocyjne)
    Wynika z tego, ze rozwiazaniem by nie placic tych kar byloby przedstawic
    aster nowa umowe, zmodyfikowana przeze mnie. I jesli oni by jej nie
    zaakceprtowali to mialbym prawo bezkarnie odejsc?
    --
    marcin