  • Data: 2008-12-04 16:15:55
    Temat: Re: Notariusz wymaga zaswiadczenia z WM - czy slusznie?
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    666 pisze:
    > Aktualny odpis z KW oczywiście potrzebujesz, ale moim zdaniem zgoda WM może nie być
    jest konieczna (zgoda WM byłaby konieczna przy
    > podziale lokalu na dwa lub więcej lub przy łączeniu lokali w jeden), lecz ważna
    jest tak dokładniej forma Twojej własności tego
    > miejsca, bo są trzy mozliwe.
    >
    > Możesz iść do innego notariuszza.
    >
    > BTW był kilka lat temu wyrok SN w sprawie o zbywanie pomieszczeń przynaleznych
    innym właścicielom lokali w tej samej wspólnocie
    > (niektórzy notariusze w ogóle nie chcieli tego robić, a nawet po wyroku go nie
    znali).

    Ale to nie jest na zasadzie pomieszczenia przynależnego, tylko wchodzi w
    grę współwłasność odrębnej nieruchomości + podział quoad usum, żeby mógł
    korzystać z tego konkretnego miejsca postojowego. Ja nie rozumiem
    specjalnie, po co tu zgoda wspólnoty, mając na względzie treść art. 198
    i 221 k.c.

    pozdrawiam
    kuba