eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodności towaru z umową po raz kolejnyRe: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed00.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.freenet.de!news.albasani.net!texta.si
    l.at!newsfeed.utanet.at!newsfeed01.chello.at!newsfeed02.chello.at!news.chello.p
    l.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    From: Adramelech <a...@t...nie.ma>
    References: <d...@z...router> <0...@n...onet.pl>
    Organization: Your Company
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: Xnews5.02.24p Mime-proxy/2.0.c.3 (Win32)
    X-face: 9Y&w${!7BzI*!z!RckBXpkV&0C%dmL_ln|0`]UG9udE@%0[7)BxYw:cw4Al)~+^R@\,lRL!8;v*4.
    maSpf&*!FHI<IY.3d".bcPnDHpE|P3+]|o)DmM5oxH!v;tz4`Eai[=agK`M^q_b7MFjO
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    Date: Wed, 13 Jun 2007 10:47:55 +0200
    Lines: 31
    NNTP-Posting-Host: 87.206.9.52 (87.206.9.52)
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Jun 2007 10:47:55 +0200
    X-Trace: a0f92466faf3bf26bac9102415
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:466809
    [ ukryj nagłówki ]

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> Odpowiedz na
    news:06a9.00000040.466fa7d8@newsgate.onet.pl:

    > Po upływie 6 miesięcy niewiele się zmienia ze strony sprzedawcy.
    >
    > Po 6 miesiącach na konsumencie spoczywa obowiązek dowodu, że towar był
    > niezgodny z umową w momencie sprzedaży. Ale z tego nie wynika, że brak
    > przedstawienia takiego dowodu przy zgłaszaniu reklamacji uzasadnia jej
    > oddalenie.

    Czyli gdyby sklep w ciągu 14 dni które są na ustosunkowanie odrzucił
    reklamacje, bo wada nie istniała w momęcie zakupu(karta przez prawie 2 lata
    działała bez zarzutu)mielibyśmy typa z głowy? A teraz już po ptokach?

    > Podobnie jak przed upływem 6 miesięcy, sprzedawca powinien
    > zbadać, czy reklamacja jest słuszna. Jeśli bowiem sprzedawca oddali
    > reklamację z powodu "braku dowodu ze strony klienta", klient może złożyć
    > pozew w sądzie i dopiero wtedy dowód przedstawić, wygrywając sprawę i
    > otrzymując zwrot kosztów. Bowiem podstawą uznania reklamacji nie jest
    > przedstawienie dowodów, tylko obiektywny fakty wystąpienia usterki.

    Ale musi udowodnić że owa usterka istniała już w chwili zakupu? Dobrze ja to
    rozumiem? A to, przy 23 miesięcznej karcie graficznej, jest raczej
    niedoudowodnienia...


    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski
    "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
    http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1