  • Data: 2008-06-24 15:14:57
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - termin 14 dni dla Sprzedawcy
    Od: gollum <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cytaty:
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który
    > otrzymał od kupujšcego żšdanie okre?lone w ust. 1,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > nie ustosunkował się do tego żšdania w terminie 14 dni, uważa się,
    > że uznał je za uzasadnione.
    > Art. 111
    > § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia.
    >
    > § 2. Jeżeli poczštkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie,
    > nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie
    > nastšpiło.

    To jest akurat dla mnie jasne, że pierwszym dniem jest dzień następny po
    otrzymaniu przez Sprzedającego żądania.

    > Przyznam, ze to wzbudza moje wątpliwości: pogląd:
    > http://www.um.sosnowiec.pl/upload/dokumenty/doc/TERM
    INYREKLAMCYJNE.doc

    Ale w tym samym dokumencie jest (na samym dole):

    ------------------
    Złożyłam reklamację telewizora do sprzedawcy, a odpowiedź o jej
    odrzuceniu dotarła do mnie pocztą po terminie 14 dni. Czy moja
    reklamacja została uznana? Sprzedawca twierdzi, ze dotrzymał
    terminu gdyż nadał na poczcie list w 14 dniu.

    Sprzedawca nie ma racji. Nadanie listu przed upływem 14 dni
    nie jest wystarczające do dochowania terminu 14 dni na
    rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego. Odpowiedź musi bowiem
    dotrzeć przed 14 - toma dniami do kupującego. Sprzedawca nie
    musi tego robić pisemnie. Forma powiadomienia o rozpatrzeniu
    jest obecnie dowolna, byleby wiadomość dotarła przed upływem 14
    dni do kupującego.

    Czyli wychodzi na to, że jeśli jutro (25.06) nie otrzymam odpowiedzi,
    automatycznie Sprzedawca zgadza się z moim żądaniem. Dobrze myślę?